Teorie a metodika výchovy
-
Teorie a metodika výchovy
-
Nyní studovatSylabus, literatura, zadání seminárních prací
-
Nyní studovatKAPITOLA 1. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství, Situační pojetí výchovy
-
Nyní studovatKAPITOLA 2. Výchova k hodnotám, Mravní výchova
-
Nyní studovatKAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele
-
•1. V čem spočívá výchovná úloha třídního učitele?
-
•2. V čem spočívají činnosti a kompetence třídního učitele?
-
•3. Funkce třídního učitele a v jakých rolích vystupuje v očích žáka (Podlahová, 2004):
-
•4. Komunikace třídního učitele (Cangelosi, 1994):
-
•5. Reflexe a sebereflexe učitele (srov. Krátká – Střelec, 2008; Spousta, 1993)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 4. Utváření klimatu ve školní třídě
-
Nyní studovatKAPITOLA 5. Autorita ve výchově, Kázeň a ukázněnost ve výchově
-
Nyní studovatKAPITOLA 6. Problémy v chování žáků
-
•1. Jaký je rozdíl mezi problémovým dítětem a dítětem s poruchami chování?
-
•2. Dělení poruch chování
-
•3. Možné vnější příčiny poruch chování:
-
•4. Vybrané sociálně patologické symptomy v projevech žáků a poruchy chování
-
•5. Perspektivní orientace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
•6. Inkluzívní vzdělávání (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 7. Agrese a šikana jako výchovné problémy
-
Nyní studovatKAPITOLA 8. Výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí (Rodinná výchova, Výchovné vlivy sociálního prostředí)
-
Nyní studovatKAPITOLA 9. Dramatická a estetická výchovná působení v životě školy (Dramatická výchova, Estetická výchova)
-
Nyní studovatKAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
-
Nyní studovatKAPITOLA 11. Tělovýchovná a zdravotní výchovná působení v životě školy (Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdravému životnímu stylu, Projekt Zdravá škola: Škola podporující zdraví)
-
Nyní studovatKAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
-
3. Profesní orientace
Hlavním obsahem je utváření a rozvíjení reálného profesního cíle a perspektivy mladého člověka a jeho vlastností a schopností pro proces volby povolání, jeho vykonávání a příp. rekvalifikace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
Volba vzdělávacího a profesního směru není jednorázový akt, ale celoživotní proces, který bere v úvahu řadu vnějších i vnitřních aspektů. Vnější prostředí je možno chápat jako potenciál světa práce a vnitřní aspekty lze nazývat potenciál jednotlivce (srov. Freibergová, 2005).
Nestačí jenom dobře osvojené množství informací, vědomostí a poznatků o světě práce, ale mladý člověk se potřebuje také dozvědět více o tom, kdo je on sám. Opravdu „nezávislá volba“ nespočívá jen v možnosti samostatného výběru z více alternativ, ale předpokládá především zralou schopnost samostatného a uvážlivého rozhodování (Čačka, 2000). |
![]() |
Úkol: Vysvětlete, co je profesní orientace. |
|
-
Teorie a metodika výchovy
-
Nyní studovatSylabus, literatura, zadání seminárních prací
-
Nyní studovatKAPITOLA 1. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství, Situační pojetí výchovy
-
Nyní studovatKAPITOLA 2. Výchova k hodnotám, Mravní výchova
-
Nyní studovatKAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele
-
•1. V čem spočívá výchovná úloha třídního učitele?
-
•2. V čem spočívají činnosti a kompetence třídního učitele?
-
•3. Funkce třídního učitele a v jakých rolích vystupuje v očích žáka (Podlahová, 2004):
-
•4. Komunikace třídního učitele (Cangelosi, 1994):
-
•5. Reflexe a sebereflexe učitele (srov. Krátká – Střelec, 2008; Spousta, 1993)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 4. Utváření klimatu ve školní třídě
-
Nyní studovatKAPITOLA 5. Autorita ve výchově, Kázeň a ukázněnost ve výchově
-
Nyní studovatKAPITOLA 6. Problémy v chování žáků
-
•1. Jaký je rozdíl mezi problémovým dítětem a dítětem s poruchami chování?
-
•2. Dělení poruch chování
-
•3. Možné vnější příčiny poruch chování:
-
•4. Vybrané sociálně patologické symptomy v projevech žáků a poruchy chování
-
•5. Perspektivní orientace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
•6. Inkluzívní vzdělávání (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 7. Agrese a šikana jako výchovné problémy
-
Nyní studovatKAPITOLA 8. Výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí (Rodinná výchova, Výchovné vlivy sociálního prostředí)
-
Nyní studovatKAPITOLA 9. Dramatická a estetická výchovná působení v životě školy (Dramatická výchova, Estetická výchova)
-
Nyní studovatKAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
-
Nyní studovatKAPITOLA 11. Tělovýchovná a zdravotní výchovná působení v životě školy (Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdravému životnímu stylu, Projekt Zdravá škola: Škola podporující zdraví)
-
Nyní studovatKAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
-