Teorie a metodika výchovy
-
Teorie a metodika výchovy
-
Nyní studovatSylabus, literatura, zadání seminárních prací
-
Nyní studovatKAPITOLA 1. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství, Situační pojetí výchovy
-
Nyní studovatKAPITOLA 2. Výchova k hodnotám, Mravní výchova
-
Nyní studovatKAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele
-
•1. V čem spočívá výchovná úloha třídního učitele?
-
•2. V čem spočívají činnosti a kompetence třídního učitele?
-
•3. Funkce třídního učitele a v jakých rolích vystupuje v očích žáka (Podlahová, 2004):
-
•4. Komunikace třídního učitele (Cangelosi, 1994):
-
•5. Reflexe a sebereflexe učitele (srov. Krátká – Střelec, 2008; Spousta, 1993)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 4. Utváření klimatu ve školní třídě
-
Nyní studovatKAPITOLA 5. Autorita ve výchově, Kázeň a ukázněnost ve výchově
-
Nyní studovatKAPITOLA 6. Problémy v chování žáků
-
•1. Jaký je rozdíl mezi problémovým dítětem a dítětem s poruchami chování?
-
•2. Dělení poruch chování
-
•3. Možné vnější příčiny poruch chování:
-
•4. Vybrané sociálně patologické symptomy v projevech žáků a poruchy chování
-
•5. Perspektivní orientace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
•6. Inkluzívní vzdělávání (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 7. Agrese a šikana jako výchovné problémy
-
Nyní studovatKAPITOLA 8. Výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí (Rodinná výchova, Výchovné vlivy sociálního prostředí)
-
Nyní studovatKAPITOLA 9. Dramatická a estetická výchovná působení v životě školy (Dramatická výchova, Estetická výchova)
-
Nyní studovatKAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
-
Nyní studovatKAPITOLA 11. Tělovýchovná a zdravotní výchovná působení v životě školy (Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdravému životnímu stylu, Projekt Zdravá škola: Škola podporující zdraví)
-
Nyní studovatKAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
-
1. Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukativní utváření
Video: Jak svět přichází o básníky (Dušan Klein, 1982)
Úkol: Zamyslete se nad tím, jaký má podle vás smysl výchova k profesní orientaci. |
Práce je specifická činnost člověka, charakteristická svým cílevědomým, individuálně i společensky významným zaměřením, umožňujícím uspokojovat základní potřeby člověka.
Druhy práce:
Pojmem kariéra může být označen průběh profesní dráhy. V sociologii ho důsledně zbavujeme hodnotícího znaku, i když je v něm obsažen předpoklad pozitivního vyústění průběhu životní, především pak profesní dráhy (Gillernová, Buriánek, 1995, s. 121). Pojem kariéra tedy zahrnuje celkovou životní dráhu člověka. |
Úkol: Popište pojem práce a pojem kariéra. |
-
Teorie a metodika výchovy
-
Nyní studovatSylabus, literatura, zadání seminárních prací
-
Nyní studovatKAPITOLA 1. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství, Situační pojetí výchovy
-
Nyní studovatKAPITOLA 2. Výchova k hodnotám, Mravní výchova
-
Nyní studovatKAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele
-
•1. V čem spočívá výchovná úloha třídního učitele?
-
•2. V čem spočívají činnosti a kompetence třídního učitele?
-
•3. Funkce třídního učitele a v jakých rolích vystupuje v očích žáka (Podlahová, 2004):
-
•4. Komunikace třídního učitele (Cangelosi, 1994):
-
•5. Reflexe a sebereflexe učitele (srov. Krátká – Střelec, 2008; Spousta, 1993)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 4. Utváření klimatu ve školní třídě
-
Nyní studovatKAPITOLA 5. Autorita ve výchově, Kázeň a ukázněnost ve výchově
-
Nyní studovatKAPITOLA 6. Problémy v chování žáků
-
•1. Jaký je rozdíl mezi problémovým dítětem a dítětem s poruchami chování?
-
•2. Dělení poruch chování
-
•3. Možné vnější příčiny poruch chování:
-
•4. Vybrané sociálně patologické symptomy v projevech žáků a poruchy chování
-
•5. Perspektivní orientace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
•6. Inkluzívní vzdělávání (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 7. Agrese a šikana jako výchovné problémy
-
Nyní studovatKAPITOLA 8. Výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí (Rodinná výchova, Výchovné vlivy sociálního prostředí)
-
Nyní studovatKAPITOLA 9. Dramatická a estetická výchovná působení v životě školy (Dramatická výchova, Estetická výchova)
-
Nyní studovatKAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
-
Nyní studovatKAPITOLA 11. Tělovýchovná a zdravotní výchovná působení v životě školy (Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdravému životnímu stylu, Projekt Zdravá škola: Škola podporující zdraví)
-
Nyní studovatKAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
-