I. Vyplní škola: Škola Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka/žákyně Datum narození Bydliště Třída Školní rok Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka/žákyně podle IVP ze dne Zdůvodnění (informace o schopnostech žáka/žákyně, důvody k integraci žáka/žákyně, specifika chování a sociální vztahy, postoj rodičů) Zpráva o žákovi/žákyni obsahující např.: · intelektové charakteristiky a projevy schopnost vyhledávání a zpracování informací, chápání vztahu příčiny a následku a vztahů mezi jevy, schopnost strukturace a vytváření systémů, schopnost zobecňování, úroveň kritického myšlení, slovní zásoba a zacházení s abstraktními pojmy, doba koncentrace pozornosti, flexibilita a originalita myšlení, paměť apod. ; · sociální charakteristiky a projevy potřeba volnosti a aktivity, míra pozornosti k vlastní osobě a zájmům, pozice v sociální skupině, úroveň sociálních dovedností, odvaha riskovat a schopnost argumentace před skupinou, specifika smyslu pro humor, sebepojetí, vztah k autoritám apod.; · tělesné charakteristiky a projevy soulad mezi intelektuálním a tělesným vývojem, specifika, zájem o tělesné aktivity, vyspělost motoriky apod.; · emocionální charakteristiky a projevy citlivost a emocionální vyzrálost, impulsivnost , míra potřeby emocionální podpory a přijetí apod.; · učební styl pracovní tempo, schopnost adaptace na nové učební prostředí, preference individuální či skupinové práce, samostatnost apod.; · motivaci vztah vnější a vnitřní motivace, cílevědomost chování a jednání, vytrvalost, unavitelnost; · rodinnou anamnézu; · způsob identifikace s vrstevníky a inventáře a úroveň jeho zájmů; · aktivity mimo školu. Předměty, jejichž výuka je realizována podle individuálního vzdělávacího plánu Názvy vyučovacích předmětů v souladu se vzdělávacím programem, podle kterého se žák/žákyně vzdělává. Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka/žákyni Odborná zařízení např.: · pedagogicko- psychologická poradna; · speciálně pedagogické centrum. II. Vyplní školské poradenské zařízení): Název a adresa školského poradenského zařízení Výsledky vyšetření žáka/žákyně ve školském poradenském zařízení Jméno a příjmení žáka/žákyně Datum narození Bydliště Vyšetření dne Kontrolní vyšetření dne Výsledky vyšetření žáka/žákyně ve školském poradenském zařízení Rozsah a typ nadání žáka/žákyně, oblast nadání* Druh a stupeň postižení žáka/žákyně* Vzdělávací potřeby žáka/žákyně Míra podpůrných opatření * nehodící se škrtněte Způsob poskytování individuální, speciálně pedagogické nebo psychologické péče Specifika práce s učivem (odborná doporučení pro pedagogickou práci se žákem/žákyní) Doporučené kompenzační, rehabilitační a učební pomůcky Vyjádření potřeby dalšího pedagogického pracovníka Návrh snížení počtu žáků a žákyň ve třídě Potřeba navýšení finančních prostředků Časové a obsahové rozvržení výuky Další doporučení, významné informace z průběhu vyšetření Závěry vyšetření Zpracoval Podpis, razítko Jméno a příjmení pedagogického pracovníka školského poradenského zařízení, kontakt III. Vyplní vyučující předmětu, jehož výuka je realizována podle individuálního vzdělávacího plánu: Vyučovací předmět Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka/žákyně Třída Školní rok Vyučující; datum, od kdy žáka/žákyni předmětu vyučuje Změna vyučujícího v průběhu školního roku, datum změny Vstupní pedagogická diagnostika (aktuální stupeň dosažených vědomostí, dovedností, návyků) Informace, týkající se např.: · úrovně znalostí a dovedností žáka v daném vyučovacím předmětu; · specifik nadání žáka v rámci daného vzdělávacího oboru; · efektivity žákem volených učebních strategií při osvojování, ukládání, reprodukci i aplikaci učiva a jejich preferenční adekvátnost ve vztahu k osvojovanému učivu a k aktuální situaci; · rychlosti osvojování, vytrvalosti a trpělivosti, specifika projevů; · zájmu o daný vyučovací předmět. Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka/žákyně Učební dokumenty Název vzdělávacího programu, podle kterého se žák/žákyně vzdělává Organizace výuky Způsob organizace výuky např.: · integrace v běžné třídě; · práce ve speciální skupině; · samostudium; · zařazení do speciální skupiny na určité vyučovací předměty mimo kmenovou třídu; · výuka ve speciální třídě pro nadané žáky; · výuka určitých vyučovacích předmětů ve vyšším ročníku; · odborné konzultace; · samostudium; · e-learning; · individuální vzdělávání; · jiné organizační formy včetně jejich kombinací. Pedagogické postupy (metody a formy práce) Konkrétně rozpracované akcelerační či obohacující metody např.: · brainstorming; · tvořivé úlohy; · kreativní čtení a psaní; · úlohy rozvíjející vyšší úrovně myšlení; · mentální mapování; · užívání nákresů; · vytváření názorných schémat, časových rozvrhů; · vedení účtů a rozpočtů; · vytváření počítačových programů; · hraní rolí; · individuální projekty; · prezentace; · e-learning; · soutěže, olympiády. Používané učební materiály a pomůcky Přehled učebních materiálů a pomůcek např.: · učebnice daného ročníku; · jiné využívané učebnice ; · encyklopedie, slovníky, krásná literatura; · didaktické hry; · deskové a karetní hry pro rozvoj jazyka, paměti, strategického a logického myšlení, vizuální představivosti, tvořivého přístupu; · soupravy pro přírodovědné pokusy a pozorování; · výtvarné, rukodělné materiály a jiné potřeby ; · DVD a CD-romy; · osobní PC. Způsob zadávání a plnění úkolů Způsob ověřování vědomostí a dovedností Formy ověřování např.: · písemné testy, · obhajoby projektů (ročníkové práce, tématické práce), · ústní zkoušení, · skupinové práce, · zpracovávání referátů, · úroveň domácí přípravy. Způsob hodnocení Forma hodnocení např.: · známkou, · slovně, · kombinované hodnocení. Četnost hodnocení např.: · průběžné, · čtvrtletní, · výstupní. Personální zajištění úprav průběhu vzdělávání žáka/žákyně Další subjekty, které se podílejí na vzdělávání žáka/žákyně Seznam těchto subjektů např.: · střední škola, · vysoká škola, · Akademie věd ČR, · Středisko volného času. Spolupráce se zákonnými zástupci žáka/žákyně Oblasti a forma spolupráce např.: · způsoby komunikace a její četnost (osobně, e-mailem, telefonicky apod.), · požadavky na domácí přípravu, · doporučené aktivity žáka ve volném čase, · požadavek na lékařské vyšetření. Dohoda mezi žákem/žákyní a vyučujícím Konkretizace obsahu smlouvy mezi žákem/žákyní a vyučujícím (pokud byla uzavřena) Časový a obsahový plán vzdělávání žáka/žákyně Období Časové ohraničení období, pro které je IVP vypracován např. · 1. pololetí školního roku …, · 2. čtvrtletí školního roku …, · týden od … do… . Vyučovací předmět Vyučující; datum, od kdy žáka/žákyni předmětu vyučuje Změna vyučujícího v průběhu školního roku, datum změny Předpokládané individuální výstupy žáka/žákyně za dané období Dodatečné úpravy časového plánu a obsahu učiva Prodloužení délky vzdělávání Poznámky a doporučení pro další vzdělávání žáka/žákyně Schůzky osob, podílejících se na vzdělávání a odborné péči o žáka/žákyni (reflexe výuky, hodnocení jejího průběhu, aktualizace časového a obsahového plánu, úpravy a změny) Datum Přítomni Podpis Závěry pro další vzdělávání žáka/žákyně Zhodnocení průběhu a výsledků vzdělávání žáka/žákyně. Případná doporučení pro další období. Osoby, zodpovědné za vzdělávání a odbornou péči o žáka/žákyni Jméno a příjmení Podpis Třídní učitel/ka Zkratka vyuč. předmětu Vyučující Školský poradenský pracovník (výchovný poradce, školní psycholog, školní speciální pedagog) Pedagogický pracovník školského poradenského zařízení (PPP, SPC, SVP) Zákonný zástupce žáka/žákyně Žák/žákyně Předpokládaná potřeba navýšení finančních prostředků nad rámec prostředků státního rozpočtu poskytovaných podle zvláštního právního předpisu, odůvodnění Navrhovaný rozpočet finančních prostředků na zajištění např.: · výukových programů, · učebních pomůcek, · výukových pobytů, · speciálního pedagoga. V……………………………dne……………………. Podpis ředitele/ředitelky školy………………………………………… Razítko: