1 I. Vyplní škola: Škola Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka/žákyně Datum narození Třída Školní rok Bydliště Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka/žákyně podle IVP ze dne Zdůvodnění (informace o schopnostech žáka/žákyně, důvody k integraci žáka/žákyně, specifika chování a sociální vztahy, postoj rodičů) Zpráva o žákovi/žákyni obsahující např.: • intelektové charakteristiky a projevy schopnost vyhledávání a zpracování informací, chápání vztahu příčiny a následku a vztahů mezi jevy, schopnost strukturace a vytváření systémů, schopnost zobecňování, úroveň kritického myšlení, slovní zásoba a zacházení s abstraktními pojmy, doba koncentrace pozornosti, flexibilita a originalita myšlení, paměť apod. ; • sociální charakteristiky a projevy potřeba volnosti a aktivity, míra pozornosti k vlastní osobě a zájmům, pozice v sociální skupině, úroveň sociálních dovedností, odvaha riskovat a schopnost argumentace před skupinou, specifika smyslu pro humor, sebepojetí, vztah k autoritám apod.; • tělesné charakteristiky a projevy soulad mezi intelektuálním a tělesným vývojem, specifika, zájem o tělesné aktivity, vyspělost motoriky apod.; • emocionální charakteristiky a projevy citlivost a emocionální vyzrálost, impulsivnost , míra potřeby emocionální podpory a přijetí apod.; • učební styl pracovní tempo, schopnost adaptace na nové učební prostředí, preference individuální či skupinové práce, samostatnost apod.; • motivaci vztah vnější a vnitřní motivace, cílevědomost chování a jednání, vytrvalost, unavitelnost; • rodinnou anamnézu; • způsob identifikace s vrstevníky a inventáře a úroveň jeho zájmů; • aktivity mimo školu. Předměty, jejichž výuka je realizována podle individuálního vzdělávacího plánu Názvy vyučovacích předmětů v souladu se vzdělávacím programem, podle kterého se žák/žákyně vzdělává. Školská poradenská, zdravotnická a jiná zařízení, která se podílejí na péči o žáka/žákyni Odborná zařízení např.: • pedagogicko- psychologická poradna; • speciálně pedagogické centrum. 2 II. Vyplní školské poradenské zařízení): Název a adresa školského poradenského zařízení Výsledky vyšetření žáka/žákyně ve školském poradenském zařízení Jméno a příjmení žáka/žákyně Datum narození Vyšetření dne Kontrolní vyšetření dne Bydliště Výsledky vyšetření žáka/žákyně ve školském poradenském zařízení Rozsah a typ nadání žáka/žákyně, oblast nadání* Druh a stupeň postižení žáka/žákyně* Vzdělávací potřeby žáka/žákyně Míra podpůrných opatření * nehodící se škrtněte 3 Způsob poskytování individuální, speciálně pedagogické nebo psychologické péče Specifika práce s učivem (odborná doporučení pro pedagogickou práci se žákem/žákyní) Doporučené kompenzační, rehabilitační a učební pomůcky Vyjádření potřeby dalšího pedagogického pracovníka Návrh snížení počtu žáků a žákyň ve třídě Potřeba navýšení finančních prostředků Časové a obsahové rozvržení výuky Další doporučení, významné informace z průběhu vyšetření Závěry vyšetření Zpracoval Podpis, razítko Jméno a příjmení pedagogického pracovníka školského poradenského zařízení, kontakt 4 III. Vyplní vyučující předmětu, jehož výuka je realizována podle individuálního vzdělávacího plánu: Vyučovací předmět Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka/žákyně Třída Školní rok Vyučující; datum, od kdy žáka/žákyni předmětu vyučuje Změna vyučujícího v průběhu školního roku, datum změny Vstupní pedagogická diagnostika (aktuální stupeň dosažených vědomostí, dovedností, návyků) Informace, týkající se např.: • úrovně znalostí a dovedností žáka v daném vyučovacím předmětu; • specifik nadání žáka v rámci daného vzdělávacího oboru; • efektivity žákem volených učebních strategií při osvojování, ukládání, reprodukci i aplikaci učiva a jejich preferenční adekvátnost ve vztahu k osvojovanému učivu a k aktuální situaci; • rychlosti osvojování, vytrvalosti a trpělivosti, specifika projevů; • zájmu o daný vyučovací předmět. Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka/žákyně Učební dokumenty Název vzdělávacího programu, podle kterého se žák/žákyně vzdělává Organizace výuky Způsob organizace výuky např.: • integrace v běžné třídě; • práce ve speciální skupině; • samostudium; • zařazení do speciální skupiny na určité vyučovací předměty mimo kmenovou třídu; • výuka ve speciální třídě pro nadané žáky; • výuka určitých vyučovacích předmětů ve vyšším ročníku; • odborné konzultace; • samostudium; • e-learning; • individuální vzdělávání; • jiné organizační formy včetně jejich kombinací. Pedagogické postupy (metody a formy práce) Konkrétně rozpracované akcelerační či obohacující metody např.: • brainstorming; • tvořivé úlohy; • kreativní čtení a psaní; • úlohy rozvíjející vyšší úrovně myšlení; • mentální mapování; • užívání nákresů; • vytváření názorných schémat, časových rozvrhů; • vedení účtů a rozpočtů; • vytváření počítačových programů; • hraní rolí; • individuální projekty; • prezentace; • e-learning; • soutěže, olympiády. 5 Používané učební materiály a pomůcky Přehled učebních materiálů a pomůcek např.: • učebnice daného ročníku; • jiné využívané učebnice ; • encyklopedie, slovníky, krásná literatura; • didaktické hry; • deskové a karetní hry pro rozvoj jazyka, paměti, strategického a logického myšlení, vizuální představivosti, tvořivého přístupu; • soupravy pro přírodovědné pokusy a pozorování; • výtvarné, rukodělné materiály a jiné potřeby ; • DVD a CD-romy; • osobní PC. Způsob zadávání a plnění úkolů Způsob ověřování vědomostí a dovedností Formy ověřování např.: • písemné testy, • obhajoby projektů (ročníkové práce, tématické práce), • ústní zkoušení, • skupinové práce, • zpracovávání referátů, • úroveň domácí přípravy. Způsob hodnocení Forma hodnocení např.: • známkou, • slovně, • kombinované hodnocení. Četnost hodnocení např.: • průběžné, • čtvrtletní, • výstupní. Personální zajištění úprav průběhu vzdělávání žáka/žákyně Další subjekty, které se podílejí na vzdělávání žáka/žákyně Seznam těchto subjektů např.: • střední škola, • vysoká škola, • Akademie věd ČR, • Středisko volného času. Spolupráce se zákonnými zástupci žáka/žákyně Oblasti a forma spolupráce např.: • způsoby komunikace a její četnost (osobně, e-mailem, telefonicky apod.), • požadavky na domácí přípravu, • doporučené aktivity žáka ve volném čase, • požadavek na lékařské vyšetření. Dohoda mezi žákem/žákyní a vyučujícím Konkretizace obsahu smlouvy mezi žákem/žákyní a vyučujícím (pokud byla uzavřena) 6 Časový a obsahový plán vzdělávání žáka/žákyně Období Časové ohraničení období, pro které je IVP vypracován např. • 1. pololetí školního roku …, • 2. čtvrtletí školního roku …, • týden od … do… . Vyučovací předmět Vyučující; datum, od kdy žáka/žákyni předmětu vyučuje Změna vyučujícího v průběhu školního roku, datum změny Předpokládané individuální výstupy žáka/žákyně za dané období Dodatečné úpravy časového plánu a obsahu učiva Prodloužení délky vzdělávání Poznámky a doporučení pro další vzdělávání žáka/žákyně 7 Schůzky osob, podílejících se na vzdělávání a odborné péči o žáka/žákyni (reflexe výuky, hodnocení jejího průběhu, aktualizace časového a obsahového plánu, úpravy a změny) Datum Přítomni Podpis Závěry pro další vzdělávání žáka/žákyně Zhodnocení průběhu a výsledků vzdělávání žáka/žákyně. Případná doporučení pro další období. 8 Osoby, zodpovědné za vzdělávání a odbornou péči o žáka/žákyni Jméno a příjmení Podpis Třídní učitel/ka Zkratka vyuč. předmětu Vyučující Školský poradenský pracovník (výchovný poradce, školní psycholog, školní speciální pedagog) Pedagogický pracovník školského poradenského zařízení (PPP, SPC, SVP) Zákonný zástupce žáka/žákyně Žák/žákyně Předpokládaná potřeba navýšení finančních prostředků nad rámec prostředků státního rozpočtu poskytovaných podle zvláštního právního předpisu, odůvodnění Navrhovaný rozpočet finančních prostředků na zajištění např.: • výukových programů, • učebních pomůcek, • výukových pobytů, • speciálního pedagoga. V……………………………dne……………………. Podpis ředitele/ředitelky školy………………………………………… Razítko: