Seznam významných monografií 1. ČERMÁK, V., TURINOVÁ, L. Nadaní žáci na základní škole. 1.vydání. Ústí nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně, 2005. 50 s. ISBN 80-7044-715-X. 2. DOČKAL, V. Zaměřeno na talenty, aneb Nadání má každý. 1. vydání. Praha : Lidové noviny, 2005. 249 s. ISBN 80-7106-840-3. 3. FOŘTÍK, V. Nové testy IQ. 1. vydání. Praha : Plot, 2009. 119 s. ISBN 978-80-74280-02-3. 4. FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, E. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. 1. vydání. Praha : Portál, 2007. 126 s. ISBN 978-80-7367-297. 5. GARDNER, H. Dimenze myšlení. Teorie rozmanitých inteligencí. 1. vydání. Praha : Portál, 1999. 398 s. ISBN 80-71782-79-3. 6. HAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha : Grada Publishing, 2011. 144 s. ISBN 978-80-247-3857-4. 7. HŘÍBKOVÁ, L. Základní témata problematiky nadaných. 1. vydání. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., 2007. 72 s. ISBN 978-80-86723-25-9. 8. HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2009. 256 s. ISBN 978-80-247-1998-6. 9. JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. 1. Vydání. Praha : IPPP ČR, 2006. 132 s. ISBN 80-86856-19-4. 10. Kolektiv autorů. Vyhledáváme rozumově nadané žáky. Praha : VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-42-7. 11. LANDAU, E. Odvaha k nadání. 1. vydání. Praha : Akropolis, 2007. 164 s. ISBN 978-80-86903-48-4. 12. LAZNIBATOVÁ, J. Nadané dieťa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. 3. vydání. Bratislava : Iris, 2007. 394 s. ISBN 80-89018-53-X. 13. MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžné třídě základní školy: příručka pro učitele a studenty učitelství. 1. vydání. Brno : Masarykova univerzita, 2006. 64 s. ISBN 80-210-3979-5. 14. MACHŮ, E. Nadaný žák. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-197-3. 15. MACKINTOSH, N. J. IQ a inteligence. 1.vydání. Praha: Grada, 2000. 404 s. ISBN 80-7169-948-9. 16. MŐNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Naše dítě je velmi nadané : rukověť pro rodiče a učitele. 1. vydání. Praha : Grada, 2002. 98 s. ISBN 80-247-0445-5. 17. MÖNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Nadané dítě. Praha : Grada, 2002. 100 s. ISBN 80-247-0445-5. 18. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-23897-1. 19. PIAGET, J. Psychologie inteligence. 2. vydání. Praha : Portál, 1999. 168 s. ISBN 80-7178-309-9. 20. RUISEL, I. Základy psychologie inteligence. 1. vydání. Praha : Portál, 2000. 183 s. ISBN 80-7178-425-7. 21. SEJVALOVÁ, J. Talent a nadání. Jejich rozvoj ve volném čase. Praha : IDM MŠMT, 2004. 60 s. ISBN 80-86784-03-7. 22. SIEWERT, H. H. Testy inteligence : typy úloh, vzorové otázky, řešení, autotest IQ. 2. vydání. Praha : Ikar, 1997. 152 s. ISBN 80-72021-53-2. 23. STERNBERG, R. J. Úspěšná inteligence: jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. 1. vydání. Praha : Grada, 2001. 208 s. ISBN 80-247-0120-0. 24. TRNOVÁ, Eva. Rozvoj dovedností žáků ve výuce chemie se zaměřením na nadané. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 153 s. ISBN 978 http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif -80 http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif -210 http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif -6136 http://www.muni.cz/design/_img_cont/spacer.gif -1 25. ŠKRABÁNKOVÁ, J., ŠŤÁVA, J., JANDA, M., NOVOTNÁ, M., KUBIŠTOVÁ, I. Praktická příručka pro učitele o práci s talentovanými žáky na středních školách. Brno : Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu, 2010. ISBN 978-80-254-8122-6. 26. VONDRÁKOVÁ, E. Návrhy koncepce pro práci s nadanými žáky z let 2004-2011. Z materiálů pracovní skupiny k nadaným při MŠMT ČR, 2012.