FUNKČNÍ NASTAVENÍ PRAVIDEL TŘÍDY Mgr. Bc. Ivona Princlíková Třídní pravidla qNa začátku školního roku qNastavujeme společně qPostupně zaznamenat ve skupinách qMožné doplňovat qPojmenovat konkrétní pravidla qVybrat nejdůležitější Ø qMéně znamená více qPravidlům musí všichni rozumět qZápis by měl obsahovat pozitivní jazyk Ukázka pravidel 1.1. – 2. ročník 2.Třídní úmluva C:\Users\User\Desktop\Fakulta\IMG_20181016_074447.jpg Ukázka pravidel ¨4. – 5. ročník C:\Users\User\Desktop\Fakulta\IMG_20181016_074300.jpg Nápravy - sankce ¨Co se stane při porušení pravidel, řádu? ¨Proč je nutné dávat sankce? ¨Pokud z překročení neplyne jasný postih → porušení „projde“ ¨Konkrétní, jasné sankce, nápravy ¨Pár jasných pravidel s jasným postihem při překročení a důslednost všech pedagogů při aplikaci ¨Pojmenování , diskuze ¨Zavedení náprav Nápravy - sankce IMG_20181016_074308.jpg ¨1. – 2. ročník ¨4. – 5. ročník IMG_20181016_074523.jpg Čemu se vyhnout? ¨Pravidlo bez sankcí je obtížně vymahatelné ¨Mnoho pravidel, která se neplní ¨Obecnost a nekonkrétnost pravidel ¨Absence jasně dohodnutých náprav – sankcí ¨Nedůslednost ze strany pedagogů ¨Problémy s disciplínou u „dospěláků“ Co nám funguje? ¨Dramatizace pravidel (takto ano – takto ne) ¨Komunitní kruh ¨JÁ výroky ¨Hry na posílení respektujícího přístupu, spolupráce, bezpečí ¨Komunikační hodiny → všechny třídy v pátek