Opakovací cvičení, zadaná formou, kterou budou zadána i u závěrečné písemky. 1. Vyjádřete vzorcem X : 1 (X = jakékoliv číslo) poměr pravopisných variant: varianty poměr výskytu balkon : balkón Napište dotaz/dotazy pro vyhledávání a stručně popište postup (stačí v bodech): milion : milión Napište dotaz/dotazy pro vyhledávání a stručně popište postup (stačí v bodech): archiv : archív Napište dotaz/dotazy pro vyhledávání a stručně popište postup (stačí v bodech): tematický : tématický Napište dotaz/dotazy pro vyhledávání a stručně popište postup (stačí v bodech): puls : pulz Napište dotaz/dotazy pro vyhledávání a stručně popište postup (stačí v bodech): 2. Napište, které tvary má ve 3. a 6. pádě množného čísla podstatného jména práce jsou doloženy v korpusu SYN2015 (bez ohledu na jejich gramatickou správnost)? Vyjádřete jejich poměr pomocí „malých“ čísel. Varianty poměr výskytu 3. pád mn. č.: 6. pád mn. č. Napište dotaz/dotazy pro vyhledávání a stručně popište postup (stačí v bodech): 3. Která přídavná jména s příponou s příponou -ený/-ěný (popř. s její variantou ‑něný) jsou doložena v SYN2015? Napište 10 přídavných jmen s nejvyšší frekvencí. Napište dotaz pro vyhledávání a stručně popište postup. (Pozor, nepatří tam přídavná jména červený, zelený – ta jsou pro nás neutvořená. Nepatří tam přídavná jména od příčestí trpného, ta se tvoří koncovkou -ý, např. spojen – spojený, unaven – unavený). 4. S kterými podstatnými jmény v první pozici vpravo se nejčastěji pojí podstatné jméno učitel? Vypište 20 nejvíce frekventovaných spojení.