98 VÝTVARNÝ PROJEKT PRAXE (4—6 vyučovacích jednotek) — VZOR Název a adresa školy pro praxi Jméno a příjmení vyučujícího předmětu VV Ročník + počet žáků Oblasti RVP (ŠVP) Průřezová témata prolínající se obsahy př. Environmentální výchova Klíčové kompetence př. kompetence k řešení problémů — žák se naučí základům experimentální práce Mezipředmětová vazba zapojení jiných vyučovacích předmětů př. Občanská výchova Návaznost na tematický plán / ŠVP (doplnit s vyučujícím) Námět — název Návaznost na animační program pokračuji ve výtvarné aktivitě započaté v galerii; inspiruji se např. tématem výstav apod. Umělecká díla / umělci / texty / námět / téma / výtvarná technika apod. použité pro výtvarnou činnost (popis, obrázky atd.) Stanovení obsahu motivace jasná představa o informacích, konkrétní příklady — co musí být sděleno — co by mělo být sděleno — co by mohlo být sděleno Stanovení výtvarného cíle — jasná formulace jde o prostředek k dosažení určitých výtvarných dovedností, který může být dlouhodobý — př. osvojení si práce s akvarelovými barvami; žák by měl znát cíl hodiny, aby mu byl jasný smysl vykonávané činnosti Výtvarný úkol — jeho formulace jedná se o následné řešení výtvarného cíle, který může mít krátkodobý záměr — př. ztvárnění detailu rostliny akvarelovými barvami; připravit si více činností pro případ, že žáci mají práci již hotovou, nebo využívat činnost s otevřeným koncem, tzn. každý má stále co dělat Technika př. kresba, malba, lavírování, experimentální kresba / malba Pomůcky Očekávaný výstup je to, co má žák následně vědět / znát – klíčová slova a jaké dovednosti prokazuje — př. správné užití techniky akvarelu Časový harmonogram promyslet jednotlivé kroky  /  postupy vč. časového rozvržení, hodina by měla mít logickou strukturu Úvod hodiny Závěr hodiny Organizace př. skupinová / individuální práce Forma hodnocení př. slovní, známka, skupinová reflexe