1. konzultace 1) Hudebně pohybová výchova • vnímání metra - vytleskávání, vypleskávání a hra na tělo – dvouslabičná, trojslabičná, čtyřslabičná • práce s básničkou – „Tleskejte, pleskejte, tleskejte, šlapejte…“ – tleskání, pleskání… • taktování – práce s básničkou (např. 4/4 takt – pohyb pažemi ze vzpažení dolů, skrčit zkřižmo na prsa, upažit, vzpažit + chůze) • dynamický kontrast piano – forte: o práce s básničkou „Voláme na hory, že pečem brambory…“ + pohyb „ovčáků“ a „ozvěny“ • dynamický kontrast pomalu – rychle: o běh s tleskáním o pohyb s hudbou (četníci a loupežníci – „Pod dubem za dubem“) • pohybová improvizace – vyjádření charakteru hudby pohybem • hra „Na sochy“ 2) Lidové tance: • ukázka základních tanečních kroků: o chůze o běh o cval o krok poskočný o krok přísunný o krok přeměnný o polka o valčík o trojdup