Alternativní přístupy Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. Požadavky na zápočet • •Návštěva 3 alternativní MŠ • •Seminární práce na téma •„Co přináší mnou zvolená alternativa a inspirace pro klasickou MŠ“ • •Zpětná vazba seminární práci kolegyně • •Kritéria hodnocení: •autentičnost, formální správnost, citace z odborné •literatury (alespoň 2 zdroje) Přehled alternativ dostupných v naší republice: •Waldorfská (MŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ, SŠ) Montessori (MŠ, 1. i 2. st. ZŠ) Daltonská (MŠ, 1. i 2. st. ZŠ, SŠ) Jenská (1. st. ZŠ) (Tyto tzv. reformní školy ve světě vznikaly v 1. pol. 20. stol.) •Začít spolu (MŠ, 1. st. ZŠ) • Zdravá škola (MŠ, 1. i 2. st. ZŠ, SŠ) Integrovaná tematická výuka (MŠ, 1. st. ZŠ) •Lesní / přírodní škola (MŠ, SŠ) •Pedagogika Emilia Reggio (MŠ) Proč začaly vznikat alternativní školy? •Co je podle Vás alternativní škola? Montessori pedagogika •Mladší tří let • •Starší tří let Waldorfská pedagogika •https://www.youtube.com/watch?v=BkrgkslnD9g Lesní pedagogika •https://www.youtube.com/watch?v=9zat9ef1vHo Pedagogika Emilia Reggio • •https://www.youtube.com/watch?v=Muaa9Wki1Xs •https://www.youtube.com/watch?v=u8aAwjzZeuY • • •Sto jazyků •Děkuji za pozornost