I. 1 Domečky pro trpaslíky 2. 1-2 hodiny 3. 6-7 let 4. 10 žáků 5. louka, pastviny, pomůcky: přírodniny (klacíky, listy, květy, obilí..), provázek 6. poznávat přírodu, rozvoj fantazie, získání pozitivního vztahu k přírodě, jemná motorika, vnitřní život dítěte (prožívání) 7. Děti se vypustí do přírody, aby si nasbíraly větvičky, trávu nebo lístečky. Z přírodnin si pak vytvoří malou postavičku, trpaslíka, pro kterého vyrobí domeček. K domečku můžou vytvořit i zahrádku. Děti si pak vezmou své trpaslíky a můžou jít jeden k druhému na návštěvu. Popovídají si, co všechno na zahrádce pěstují, případně jaká zvířátka na zahrádce mají. 8. Zdroj: kamarád mojí dcery, oddílový vedoucí skautů. II. 1. Růst rostlin 2. samotná práce 30 minut, pozorování po 14-20 dnech 3. 6-8 let 4. 5 členné skupinky, 10-15 žáků 5. školní dvůr, příroda, družina, pomůcky: květináč, zemina, semínka, voda, tvrdý papír. lepící páska, alobal 6. růst rostlin, co potřebuje rostlina k růstu, jemná motorika 7. Děti se rozdělí do skupin po 5. Dostanou 4 květináče, zeminu a semínka a zasadí je. První květináč umístí na světlé místo a budou ho zalévat každé 2 dny, druhý květináč postaví na slunečné místo a zalévat jej nebudou, třetí květináč budou zalévat, ale postaví na něj neprůhledný kryt a čtvrtý květináč opět postaví na světlé místo, budou je pravidelně zalévat, na květináč ale umístí kryt s dírkou někde na boku. Asi po 14-20 dnech se podívají na všechny květináče a budou si povídat o tom co zjistili, co všechno potřebuje rostlina k růstu. 8. Zdroj: sama III. 1. Pozorování přírody vlastnoručně vyrobeným mikroskopem 2. 1,5 -2 hodiny 3. 8-11let, 16-20 žáků 4. nejlépe rozdělit děti do 4 členných skupin 5. louka, paseka, skleněné petriho misky, voda, lístky, květiny, lepící páska, klacky nebo tlusté fixy na tabuli, lupa, podložka 6. pozorování mikroskopem, rozvoj komunikace, spolupráce, získávání znalostí, jemná motorika 7. Děti rozdělíme do skupin po třech členech. Obdrží pomůcky, se kterých si na podložce sestrojí mikroskop. Pak v přírodě naleznou např. rostliny nebo živočichy, které budou zkoumat pod mikroskopem (mravence nebo malého broučka vloží to petriho misky, aby ho nemuseli usmrtit). Povídání si o ochraně přírody, o životě hmyzu, dýchání rostlin... 8. Zdroj: inspirace televizním pořadem „Šikulové“ (výroba mikroskopu), ostatní sama