Reuven Feuerstein 1921 Botosan 1944 Izrael Bukurešť škola pro handicapované děti, Izrael práce s dětmi a mladistvými přeživšími holocaust Proč jsou děti ve škole neúspěšné, jaké jsou příčiny neúspěchu? Je možné změnit jejich přístup k práci? Je možné případnou změnu zachytit a diagnostikovat? Strukturální kognitivní modifikovatelnost · Proč je kognice důležitá · Pokud je důležitá, je modifikovatelná? · Pokud je modifikovatelná, pak jakou optimální cestou? LPAD – Learning Potential Assessment Device · Kritika vyšetřování inteligence standardními testy o Inteligence jako fluidní fenomén o Testová baterie nezachycuje schopnost dítěte se učit o Nezachycují konkrétní deficity kognitivních funkcí · Nové paradigma v určování intelektuální úrovně – princip dynamické diagnostiky o Testový materiál a práce s ním o Situace, v níž se test předkládá - nevyžaduje standardizaci o Posun od výkonu k procesu změny o Interpretace výsledku – proces, analýza chyby, zhodnocení změny Instrumentální obohacování · Intervenční program k rozvinutí učebního potenciálu Zprostředkované učení