Lenka Slepičková §formulace problému a výzkumné otázky §formulace hypotéz §operacionalizace §rozhodnutí o populaci a vzorku §(pilotní studie) §rozhodnutí o technice sběru dat §konstrukce nástrojů pro tento sběr §předvýzkum §sběr dat §analýza dat §závěry § §Čím větší kontakt mají lidé s osobami s postižením, tím pozitivnější k nim mají postoj. §Věk učitelů ovlivňuje jejich postoje k inkluzi. §V současných příručkách pro rodiče je více prvků liberální výchovy než v příručkách starších. §Zvýší-li učitel počet pochval, výuka bude efektivnější. §Sociální status rodiny ovlivňuje školní úspěšnost potomků §Sledování programů s násilným obsahem zvyšuje agresivitu u dětí. §Hypotéza je očekávání o charakteru věcí, vyvozené z teorie §Hypotéza je ověřitelný výrok o vztazích mezi dvěma jevy § §Pravidla pro tvorbu hypotéz §Je oznamovací, jednoznačně formulovanou větou §Obsahuje závislou a nezávislou proměnnou §Obsahuje měřitelné proměnné §Obsahuje tvrzení o rozdílech, vztazích nebo následcích §Víme, proč ji chceme ověřovat § § § §1. Hypotéza není výrokem o vztazích mezi dvěma jevy §Na vybrané ZŠ Rynárec se šikana nevyskytuje. §Znalost pojmu kyberšikana je mezi dětmi velmi nízká. §Metodický materiál rozšíří teoretickou základnu učitelů odborného předmětu a stane se účelnou a vítanou pomůckou při praktické výuce žáků. §Pod pojmem zooterapie si většina respondentů představí nejčastěji psa a koně. § §2. Hypotéza není ověřitelným výrokem § •Čím více bude doba pokrokovější (ekonomicky), tím méně bude lidí věřících. §Žáci se chovají čím dál hůř. §S muži je větší sranda. § § 3.Odhadujeme výsledky výzkumu §S drogami se již na ZŠ setkalo více než 70 procent žáků. §4. Snažíme se vysvětlit výsledky výzkumu §Žáci s postižením neužívají drogy příliš často, protože nemají šanci se k nim dostat. §5. Samozřejmé tvrzení §Studenti prvního ročníku medicíny mají méně informací o lupénce než studenti pátého ročníku. §Čím více času tráví matka ve společnosti lidí, tím méně trpí sociální deprivací. Toto je podpůrný vizuální materiál pro přednášku, nikoli její vyčerpávající záznam! §Pohádky rozvíjejí obrazotvornost dětí. §Dívky jsou v učebnicích prvouky zobrazovány stereotypněji než chlapci. §Čím je společnost frustrovanější, tím je také krvelačnější. §Děti žijící po rozvodu rodičů ve střídavé péči jsou v životě úspěšnější než děti žijící po rozvodu převážně s jedním rodičem. §https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/kvalita-zivota-porovnani-mest-v-cesku-2019/r~b8d2b052ba8511e9 b6a9ac1f6b220ee8/ §https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cesko-nejnezdravejsi-pruzkum-alkohol-koureni-obezita.A17092 6_102044_zahranicni_ane §Najdete zde vysvětlení těchto pojmů: -Operacionalizace -Validita -Reliabilita -Standardizace -Hypotéza -Výběrový soubor -Základní soubor -Reprezentativita -Sekundární analýza dat § §