Narušená komunikační schopnost u dětí s MO NKS u MO NKS u MO NKS u MO NKS u MO NKS u MO Vývoj řeči u dětí s MO závisí: Vývoj řeči u dětí s MO: C:\Users\Opatřilová\Desktop\730806.jpg Nápadnosti orálního vývoje (Guderman): C:\Users\Opatřilová\Desktop\GetThumbNail.jpg Vývoj řeči u dětí s MO: C:\Users\Opatřilová\Desktop\9788073671051.jpg Rovina lexikálně sémantická (slovník a význam slov): C:\Users\Opatřilová\Desktop\210-7561-Ob-V.jpg Rovina morfologicko-syntaktická (gramatická stavba řeči): C:\Users\Opatřilová\Desktop\7de2467459a146f1.png Rovina foneticko-fonologická (zvuková stránka řeči): C:\Users\Opatřilová\Desktop\cover_361058.jpg Vliv na potenciál rozvoje řeči u MO: C:\Users\Opatřilová\Desktop\stavebnice2.jpg Terapie u MO: C:\Users\Opatřilová\Desktop\logopedia-mimic-zabawy-l_3771.jpg SPD komunikačních schopností: SPD komunikačních schopností: nVýslovnost jednotlivých hlásek nMluvní projev nRespirace nFonace nProsodické komponenty řeči nOrientační vyšetření sluchu nZávěr a doporučení Nápadné znaky u MO: nTěžkosti s dýcháním a sáním nPláč (málo pronikavý, slabý, pisklavý) nVzácné pokojné broukání nChybí hra s končetinami, mluvidly nAbsence pudového žvatlaní nZaostávání orálních reflexů Nápadné znaky u MO: nHyper (hypo) senzibilita v oblasti úst nNarušení polykacích pohybů nNarušení koordinace dolní čelisti nNápadné tvoření hlasu při vitálních funkcích Vývoj řeči u MO: nOpožděný, omezený nZávisí na postižení motorických drah, tělesném stavu, IQ a prostředí nDeterminuje výskyt dalších poškození (sluch, zrak, EPI, MR) nNarušení ve všech jazykových rovinách Nejčastější výskyt komunikačních poruch: n nDysartrie nBreptavost, koktavost nOtevřená huhňavost Dysartrie: nPorucha procesu artikulace, respirace, modulace při organickém poškození nervového systému. nDiagnostika se opírá o závěry vyšetření neurologického, foniatrického popř. další lékařské nálezy. nDiagnostika je komplexní, opakovaná. Dysartrie: nKorová nPyramidová nExtrapyramidová nBulbární nCerebelární nSmíšená Dysartrie: péče nSložitá, součástí komplexní péče nZásady: -Vývojovosti -Reflexnosti -Rytmizace -Komplexnosti -Kolektivnosti -Přiměřenosti a individuálního přístupu