Rámcové cíle environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (dále jen „EVVO“) Vztah k přírodě • Potřeba kontaktu s přírodou • Schopnost přímého kontaktu s přírodním prostředím • Citlivost k přírodě • Reflexe různých pohledů na přírodu, postojů k ní a ujasňování si vlastních hodnot a postojů Vztah k místu • Znalost místní krajiny, jejích jedinečností a schopnost interpretovat je v souvislostech • Vědomí sounáležitosti s místem a regionem a pocit zodpovědnosti za něj Ekologické děje a zákonitosti • Zájem o pochopení ekologických dějů a jejich zkoumání • Schopnosti a dovednosti pro zkoumání přírody a životního prostředí • Porozumění základním ekologickým dějům a zákonitostem • Porozumění významu ekologických dějů a zákonitostí pro život člověka • Propojování znalostí ekologických dějů a zákonitostí s každodenním životem Environmentální problémy a konflikty • Schopnost analýzy environmentálních problémů a konfliktů • Schopnost formulovat vlastní názor na problém, posuzovat variantní řešení a navrhovat řešení vlastní • Schopnost spolupráce a komunikace při řešení environmentálních konfliktů Připravenost jednat ve prospěch ŽP • Znalost základních principů ochrany životního prostředí • Znalosti a dovednosti potřebné pro šetrné zacházení s přírodou a přírodními zdroji • Znalosti a dovednosti pro spotřebitelské chování • Znalosti a dovednosti pro aktivní ovlivňování svého okolí • Přesvědčení o vlastním vlivu na předcházení a řešení problémů životního prostředí VYSVĚTLUJÍCÍ KOMENTÁŘ K RÁMCOVÝM CÍLŮM A ORIENTAČNÍ PŘÍKLADY MOŽNOSTÍ OVĚŘENÍ JEJICH NAPLŇOVÁNÍ VZTAH K PŘÍRODĚ VZTAH K MÍSTU EKOLOGICKÉ DĚJE A ZÁKONITOSTI ENVIRONMENTÁLNÍ PROBLÉMY A KONFLIKTY PŘIPRAVENOST JEDNAT VE PROSPĚCH ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ