Tvorba profesního portfolia Zora Syslová, Veronika Rodová OČEKÁVÁNÍ Shrnout, že co ví jsme si v podstatě řekli minule, takže si potvrdily, že jejich znalosti jsou v pořádku. A navázala bych, že to, co psaly, že potřebují, si z velké části zodpovíme dnes. Než se k tomu dostaneme, podíváme se najejich první úkol – přečtení skript. Obsah portfolia, jeho struktura, reflexe vybraných dokumentů ›Co jste se dověděly ze skript? ›Co vás napadalo při jejich čtení? SAMOSTATNÁ PRÁCE ›Zkuste svoje portfolio strukturovat podle nějakého klíče a poté ostatním vysvětlit, co bylo tím klíčem. SAMOSTATNÁ PRÁCE ›Vyberte jeden z vašich artefaktů v portfoliu a okomentujte jej (reflektujte) jej. Pak by mohly ostatním představit, co komentovaly. A my bychom otázkami mohly podpořit jejich úvahy o sobě – co se o sobě dověděly, s čím jim reflexe pomohla … Státní závěrečná zkouška › Tady budou vložené otázky k SZZ (ještě je dokončuje Honza Mareš, ale do pátku by měly být hotové) – provedla bych studenty tím, jak budou organizované. SAMOSTATNÁ PRÁCE ›Pokuste se najít v portfoliu dokumenty, které byste mohly využít k dokladování jednotlivých otázek (okruhů) SZZ. Úkol na příště: ›Do 8. listopadu 2019 vložit do moodlinky prezentaci svého portfolia (https://moodlinka.ics.muni.cz/mod/forum/view.php?id=159363) › ›Doporučení: ›Můžete využít power-pointovou prezentaci nebo i jiný způsob. ›Prezentace by měla trvat 5 minut (5 - 7 snímků; nastavte automatické přepínání snímků). ›Strukturu necháváme na Vás, nezapomeňte objasnit klíč, podle kterého portfolio tvoříte a také představit konkrétní artefakt, na kterém doložíte Váš profesní posun a rozvoj. Hledejte způsob, který by dobře vystihoval Vaši jedinečnost, zkuste užít metaforického vyjádření. ›Přejeme hodně dobrých a originálních nápadů. - › Tady bych prosila doplnit nějaká „kritéria“, která by jim pomohla v tvorbě prezentace Prezentace PP ›Kritéria kvalitní prezentace: ØStudent představí své PP, objasní klíč, představí konkrétní artefakt, na kterém doloží svůj konkrétní profesní posun a rozvoj. Vystihne svou jedinečnost. › Co jsem se naučila a na čem to mohu ukázat? Jakou učitelkou se stávám? Prezentujte, jak myslíte, co víte a jak to umíte doložit. ØDodrží časový limit 5 minut. ØMůže využít power-pointovou prezentaci. › Tady budou vložené otázky k SZZ (ještě je dokončuje Honza Mareš, ale do pátku by měly být hotové) – provedla bych studenty tím, jak budou organizované.