Stimulační a intervenční programy Programy pro mladší školní věk - Metoda dobrého startu - Percepční a motorická oslabení ve školní praxi (Bubeníčková) - Program MAXÍK - Pedagogický program HYPO (Michalová) Programy pro mladší školní věk (Kuncová) · KUPREV - Primárně preventivní individuální program · Program je určen pro děti od 4 do cca 8 let, podle potřeby i starší · Jeho cílem je zabránit vzniku rizikové skupiny dětí s adaptačními problémy. · Těžiště je v domácí práci · KUPOZ - Program pro rozvoj pozornosti · Vhodný pro děti od 8 let přibližně do 12 let · Program je určen pro děti s ADHD, pomalejším psychomotorickým tempem, neurotickými potížemi, poruchami učení apod. · Těžiště je v domácí práci · Program trvá 15 týdnů, je vhodné začít na začátku pololetí, pracuje se denně 15 až 20 minut, 1x za 14 dní instruktáž u odborníka · KUMOT - Skupinový program pro rozvoj motoriky a sociálních dovedností · Program je určený pro děti od 5 do 8 let, v jedné skupině je 6 -8 dětí · Vhodný pro děti s ADHD, s LMD, pro děti nesmělé, sociálně či motoricky neobratné nebo s jinými obtížemi · 10 setkání, která probíhají 1x týdně v trvání 60 minut · V průběhu a po ukončení programu se odborník setkává s rodiči každého dítěte zvlášť = zhodnocení a sdělení poznatků o dítěti, včetně závěrů a doporučení Programy pro starší školní věk (Kuncová) · KUPUB aneb Zas já, proč já (preventivní skupinový program) · Program pro věkovou skupinu od 12 do 15 let · Určený žákům s obtížemi v sociální interakci · V jedné skupině je 8 -10 členů, je výhodou jsou-li z různých kolektivů · Celý program sestává z 10 setkání, skupina probíhá 1x týdně/ 60 min · Záměrem kurzu je praktické procvičování pravidel slušného chování, seznamování, relaxační techniky, budování komunikačních dovedností, aj. Další možné postupy - Animoterapie - Muzikoterapie - Arteterapie - Aromaterapie - Relaxační techniky - Masáže do škol - EEG Biofeedback Literatura: BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení : text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. 237 s. ISBN 9788073152321. ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E. Speciální pedagogika v praxi. Komplexní péče o děti se SPUCH. Praha: Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-4369-1. BENÍČKOVÁ, M. (2011). Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha: Grada. Stránky dr. Kuncové - https://www.kuprog.cz/