Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka Datum narození Bydliště Škola Ročník Školní rok ŠPZ, které vydalo doporučení pro IVP PPP Hybešova 15, 602 00 Brno Kontaktní pracovník ŠPZ Školská poradenská zařízení, poskytovatelé zdravotních služeb a jiné subjekty, které se podílejí na péči o žáka PPP Hybešova 15 Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka podle IVP ze dne: 11. 12. 2017 Zdůvodnění: Dívka ve věku 9,6 letje velmi dobře nadaná – celkové pásmo vysokého nadprůměru, vyrovnaná, cílevědomá, adaptabilní, schopna zvládat zátěžové úkoly. Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka (cíle IVP): Cílem IVP je podpořit dívku v aktivním přístupu ke vzdělání, rozvíjet nadání a zamezit tomu, aby se ve výuce nudila. Podpořit samostatnou práci na zvolené či zadané téma, využít encyklopedie, tablet. Předměty, jejichž výuka je realizována podle IVP: Matematika, český jazyk, angličtina, člověk a jeho svět, výtvarná výchova. Podpůrná opatření (specifikace stupňů podpůrných opatření) Metody výuky (pedagogické postupy) - matematika: hlavolamy, rébusy, luštěnky, příp. zadávání úkolů těžšího typu, nebo vymyslet úkol podobného typu pro ostatní žáky, příp. pomoci slabšímu žákovi - český jazyk: slovní hříčky, hádanky, hledání významů slov, nacházení synonym k těmto slovům, čtení textů navíc, tvoření otázek - anglický jazyk: konverzační cvičení a texty navíc, práce se slovníkem, prohlubování slovní zásoby - vlastivěda: prohlubování znalostí ze zeměpisu, přírodopisu, dějepisu – práce s mapou, encyklopediemi, prezentace - výtvarná výchova: rozvíjet výtvarné nadání a kreativitu – tvoření plakátů, prezentace školy atd. Úpravy obsahu vzdělávání Vzdělání dle IVP v hlavních předmětech a výtvarné výchově. Úprava očekávaných výstupů vzdělávání - Organizace výuky Po procvičení učiva zadávat úkoly navíc (nad rámec povinné výuky), práce zakládat do slohy, hodnotit tyto práce. Poskytovat konzultace k řešení úkolů. Podpora v soutěžích a olympiádách. Příprava pro přestup do matematické třídy do 5. ročníku. Upevnění v základním učivu + nabízení dalších rozšiřujících aktivit, učivo vyšších ročníků dle možností Barbory, práce v jiné třídě. Pro práci nabízíme i klidnější místa než je třída (poč. učebna, sborovna). V testech budou nabízeny i tzv. C příklady – tedy těžší. Způsob zadávání a plnění úkolů Úkoly související s tématem učiva nebo na základě výběru žákyně. Způsob ověřování vědomostí a dovedností Běžné školní testy, mimoškolní soutěže, olympiády. Hodnocení žáka Formativní, práce se sebehodnocením a reflexí, práce s chybou, ocenění úspěchu, povzbuzení, umístění v soutěžích. Pomůcky a učební materiály Alternativní učebnice a texty, encyklopedie, atlasy, slovníky, tablet. Podpůrná opatření jiného druhu - Personální zajištění úprav průběhu vzdělávání (asistent pedagoga, další pedagogický pracovník) - Další subjekty, které se podílejí na vzdělávání žáka - Spolupráce se zákonnými zástupci žáka - podpora rodičů v oblastech dívčiných zájmů a nadání - vést k přijetí chyby, neúspěchu - nadále podporovat aktivní přístup k výuce Dohoda mezi žákem a vyučujícím - spolupráce s vyučujícími a spolužáky - konzultace své individuální práce s vyučujícími - využití pomůcek dle potřeby - míru nasazení kompenzovat odpočinkem (kresba, četba) Podrobný popis pro jednotlivé vyučovací předměty, ve kterých jsou uplatňována podpůrná opatření (Je-li potřeba specifikovat) Osoby zodpovědné za vzdělávání a odbornou péči o žáka Jméno a příjmení Podpis Třídní učitel Mgr. Petr Juráček Vyučující Vyučovací předmět Český jazyk Mgr. Petr Juráček Literatura Mgr. Magdalena Kožuská Angličtina Mgr. Aneta Hečková Mgr. Magdalena Kožuská Člověk a jeho svět Mgr. Petr Juráček Výtvarná výchova Lucie Povolná Pracovní činnosti Lucie Povolná Tělesná výchova Mgr. Renata Czelisová Hudební výchova Lucie Povolná Školní poradenský pracovník Mgr. Gabriela Waldhansová Zákonný zástupce žáka MUDr. Petra Vodáková Ing. Zdeněk Vodák Žák Barbora Vodáková Závěry vyhodnocení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu Jméno a příjmení pracovníka školského poradenského zařízení Podpis