Plán pedagogické podpory (PLPP) Jméno a příjmení dítěte, žáka nebo studenta (dále jen „žák“) Škola MŠ a ZŠ Ostopovice, Školní 18, 664 49 Ročník Důvod k přistoupení sestavení PLPP pomalejší tempo, problémy se soustředěním, nezvládání učiva dle učebních osnov rezignace při těžším učivu Datum vyhotovení Vyhodnocení PLPP plánováno ke dni I. Charakteristika žáka a jeho/její obtíží (silné, slabé stránky; popis obtíží; pedagogická, případně speciálně - pedagogická diagnostika s cílem stanovení úprav ve vzdělávání; aktuální zdravotní stav; další okolnosti ovlivňující nastavení podpory) V 5. ročníku je znát rychlejší tempo a množství učiva, které je pro Josefa problémem. Pozorujeme časté zasnění se, nepozornost, apatii. Podpora při přípravě na druhý stupeň, zvýšení samostatnosti a sebevědomí. pomalejší tempo při práci nezvládání učiva, potřebná práce s asistentem, ostatními spolužáky pro pochopení a osvojení učiva, menší samostatnost a cílevědomost snížená pozornost a aktivita v plnění některých úkolů tendence k podceňování se nízká soustředěnost, častý únik od práce – zasnění se, koukání nikam, nepracování, ležení na lavici obtíže v porozumění zadání příkladů a slovních úloh zapomínání již dříve osvojených postupů k řešení daného úkolu – mluvnické kategorie a jiné při povzbuzování, individuálním přístupu a vhodně zadávaných úkolech schopnost průměrného výkonu problémy s udržením pořádku a přehledu o svých věcech vyžaduje ujištění pedagogem o správném postupu, o správné práci II. Stanovení cílů PLPP (cíle rozvoje žáka) posílení sebevědomí při nejistotách posílení vnitřní motivace a vlastního zájmu o nové učivo, osvojení již probraného posílení samostatnosti a nasazení, hlídání si času na práci, smysluplná spolupráce s ostatními zlepšení porozumění zadávaným úkolům zvýšení jistoty v prováděných úkolech samostatnost při přípravě a využívání pomůcek nácvik provádění zkoušek (pamětné sčítání, odčítání zkontrolovat písemným sčítáním, odčítáním, dělení zkontrolovat násobením apod.) podpoření sebevědomí a pocit radosti a naplnění z úspěchu větší samostatnost a prosazení se v kolektivu III. Podpůrná opatření ve škole (Doplňte konkrétní postupy v těch kategorií podpůrných opatření, které uplatňujete.) a) Metody výuky (specifikace úprav metod práce se žákem) ověřování porozumění zadání pedagogem či asistentkou možnost spolupráce se spolužáky podpora při přípravě a organizaci pomůcek, dopomoc s využitím pomůcky skupinové doučováni 1x týdně b) Organizace výuky (úpravy v organizaci výuky ve školní třídě, případně i mimo ni) žák se může při potřebě přemístit k učiteli či asistentce žák si samostatně chodí vypůjčit potřebné pomůcky nebo se k nim přímo přemisťuje při skupinové práci mohou žáci pracovat mimo lavice možnost pracovat samostatně mimo třídu sám či s asistentkou Josef si sám řekne o pomoc, případně je vyzván pedagogem k různým možnostem práce c) Hodnocení žáka (vymezení úprav hodnocení, jak hodnotíme, co úpravami hodnocení sledujeme, kritéria) u časově limitované práce je hodnocena pouze část, kterou stihl dokončit, případně je zadán menší rozsah práce využívána škála formativního hodnocení po dobu osvojování učiva práce se sebehodnocením a reflexí práce s chybou (chyba není brána jako věc negativní, ale něco, z čeho se může žák poučit a posunout k cíli) časté povzbuzování a oceňování úspěchu posilování vnitřní motivace (učení není pro známky, ale pro vlastní vědomosti, pocit radosti z osvojení nového, pochopení a využívání nových vědomostí a dovedností) d) Pomůcky (učebnice, pracovní listy, ICT technika, atd.) využití pomůcky žák zaznamená přímo k příkladu pro informaci pedagoga i rodiče využívání vlastních pomůcek, třídních pomůcek, pomůcek z chodby a kabinetů dle vlastní volby procvičování na PC, tabletu e) Požadavky na organizaci práce učitelů vedení k dodržování školního řádu a pravidel třídy zamezení rušivých vlivů ve výuce tolerance k tempu, respekt k výkyvům ve výkonu usměrňování pozornosti, zvýšená četnost kontrol během plnění úkolů práce s chybou ujištění, že žák porozuměl zadání společné provedení zácviku dopomoc k efektivnímu využívání pomůcek posílení samostatnosti Josefa s kontrolou průběžně plněné práce, předávání zodpovědnosti za svoji práci i za svůj čas IV. Podpůrná opatření v rámci domácí přípravy (popis úprav domácí přípravy, forma a frekvence komunikace s rodinou) třídní schůzky setkání Trojlístek (konzultace učitel-žák-rodič 2x ročně) zápisy v hodnoticí knize, mail a telefon v případě potřeby s domácí přípravou pomáhají rodiče využívání zapůjčených pomůcek nácvik provádění zkoušek procvičování na PC, tabletu (www.matika.in) V. Podpůrná opatření jiného druhu (respektovat zdravotní stav, zátěžovou situaci v rodině či škole - vztahové problémy, postavení ve třídě; v jakých činnostech, jakým způsobem) VI. Vyhodnocení účinnosti PLPP Dne: (Naplnění cílů PLPP) Doporučení k odbornému vyšetření[1] ☐Ano X Ne ☐PPP ☐SPC ☐SVP ☐jiné: Role Jméno a příjmení Podpis a datum Třídní učitel Učitelka předmětů Výchovná poradkyně Zákonný zástupce Žák ________________________________ [1] Odpovídající zaškrtněte, případně doplňte.