Vstupní informace
Milé studentky, milí studenti,
jsem rád, že jste si vybrali volitelný Seminář k aktuálním otázkám jazykové správnosti.
Co se týká nejobecnějších informací k interaktivní osnově, odkazuji na úvodní vlákno předmětu Fonetika a fonologie, který máte všichni rovněž zapsaní. Primárně je seminář k aktuálním otázkám jazykové správnosti určen studentům prvního semestru, zájemcům o aktuální dění v českém jazyce a také - pokud se jako v předchozích letech na tom dohodneme - zájemcům o procvičení pravopisu (tyto množiny se mohou, ale nemusejí překrývat).
Speciální informace pro tento kurz následují:
- při distanční výuce se budeme potkávat online na platformě MS Teams nebo ZOOM, a to pravidelně ve ČTVRTEK OD 10. HODINY. (POZOR - POPRVÉ SE ONLINE POTKÁME AŽ 15.10., PROTOŽE 8.10. NA NAŠÍ KATEDŘE PROBÍHÁ STUDENTSKÁ VĚDECKÁ KONFERENCE, NA KTERÉ SE ORGANIZANČNĚ PODÍLÍM)
AKTUALIZACE - 22.10. SE NAŠE ONLINE VÝUKA NEKONÁ (DŮVODEM JE MÁ ÚČAST NA KONFERENCI), UVIDÍME SE OPĚT 29.10.
AKTUALIZACE - 19.11. SE NAŠE ONLINE VÝUKA NEKONÁ - vyžádána přednáška pro FF
- k úspěšnému zakončení předmětu je třeba přednést cca 10-15 minutový referát na domluvené téma (připravte se na prezentaci online) - viz níže pokyny k referátu. Na tématu a termínu referátu se domluvíme - můžete již uvažovat o tom, co by Vás zajímalo, do níže přiložené tabulky se ale vepíšete později.
- je třeba také řádně a včas plnit menší průběžné úkoly, které budou prostřednictvím Interaktivní osnovy zadány
- kurz je zakončen závěrečným testem (podle situace prezenčně či online) obsahujícím praktické jazykové úkoly, pravopisná cvičení i teoretickou část zahrnující jak probíraná témata, tak témata prezentovaných referátů (70 % pro udělení zápočtu)
Ad referát: +-10 minutový příspěvek - v termínu dle harmonogramu; těsně před realizací je jednomu či dvěma studentům přidělena role "lektora" - dotyčný/dotyční pak mají za úkol podrobně sledovat projev referujícího a po jeho skončení na něj reagují: 1) vyzdvihnou 1-3 věci, které považují za zvlášť důležité 2) identifikují případná slabší, nedovysvětlená a nejasná místa ve výkladu referujících, případně přednášející doplní, sdělí vlastní zkušenosti s tématem (+-3 minuty).