Harmonogram výuky předmětu Literatura pro mládež 7. 10. Úvodní informace ke studiu předmětu (požadavky k ukončení, předpoklady k úspěšnému studiu a absolvování předmětu, četba, formy výuky) 14. 10. Pojem intencionální a neintencionální literatura pro mládež 21. 10. Jan Karafiát: Broučci. Podněty ke společné interpretační analýze: funkce personifikace v autorské pohádce; zakončení Broučků v dobovém a současném společenském kontextu; adaptační posuny v současné ediční praxi. 28. 10. Státní svátek – samostudium v podobě vlastní četby 4. 11. Jan Procházka: Ať žije republika! Podněty ke společné interpretační analýze: zobrazení dětského hrdiny; vnímání historické skutečnosti v dobovém kontextu. 11. 11. Ota Hofman: Útěk, Ivona Březinová: Útěk Kryšpína N. Podněty ke společné interpretační analýze: tematické spříznění i rozdílnost obou „útěků“; podoba a motivace útěku v próze O. Hofmana a I. Březinové; vypravěčská perspektiva obou próz. 18. 11. František Tichý: Transport za věčnost. Podněty ke společné interpretační analýze: prolínání fikční a dokumentární roviny – jeho výhody i nevýhody v literatuře pro mládež; estetický a emoční účinek prózy ve vztahu k její věrohodnosti. 25. 11. Petra Soukupová: Kdo zabil Snížka? Podněty ke společné interpretační analýze: způsob zobrazení dětských a dospělých postav, vztah ke zvířecímu hrdinovi. 2. 12. Radek Malý: Listonoš vítr. Podněty ke společné interpretační analýze: kompozice básnické sbírky a charakteristika autorova stylu; dekódování intertextových aluzí. 9. 12. Pavel Čech: A. Podněty ke společné interpretační analýze: interpretace alegorického příběhu v souvislosti se společenským a literárním kontextem; motivika příběhu; žánrová charakteristika. 16. 12. Samostudium v podobě vlastní četby. 6. 1. Konzultace, předtermín.