PODZIM 2020 Informace k požadavkům na ukončení předmětu CJp204 Kapitoly z didaktiky literární výchovy I. Zpracování písemné práce odborně-úvahového charakteru na jedno z těchto témat: 1. Moje představa optimální obsahové náplně hodin literární výchovy na 2. stupni základní školy (CO učit v literární výchově a proč) 2. Moje představa optimální podoby metodických postupů ve výuce literární výchovy na základní škole (JAK učit a proč, JAK rozvíjet myšlení nad uměleckou literaturou) 3. Jak motivovat žáky na 2. stupni základní školy k individuální četbě – jak se je snažit přivést k poznání „PROČ číst“ 4. Co všechno je třeba vědět o uměleckém textu, abychom s ním jako učitelé mohli adekvátně pracovat (literárněvědná příprava na hodinu) 5. Vztah mezi recepcí a tvorbou ve výuce českého jazyka a literatury, jejich přínos pro rozvoj čtenářství Práce bude pojata úvahově, zároveň v ní ale budete správně pracovat s pojmy z teorie didaktiky literární výchovy, čímž dáte najevo znalost této teorie v rozsahu prezentace v IS, která pokrývá základní obsah předmětu. V práci vhodně použijte 10-15 pojmů. Rozsah práce: optimálně 3 normostrany (5 400 znaků). Práce bude vložena do odevzdávárny. Finální termín bude uveden u odevzdávárny jako datum jejího uzavření. II. Absolvování kontrolního testu z obsahu přednášek, resp. prezentace. Jak bude test probíhat, bude zavčas sděleno (pravděpodobně pomocí odpovědníků v IS). Je třeba ho absolvovat jako zopakování základní problematiky předmětu.