Učitelovo pojetí výuky (síť učitelových/ studentových myšlenek o roli učitele, žáka, cílech, metodách, formách výuky, práci ve třídě s jednotlivým žákem, práci se školní třídou) 1. Jaká je podle vás role učitele ve vzdělávacím procesu ve škole? 2. Jaké jsou vaše představy o výuce, jak by měla vypadat? 3. Co děláte / co určitě neděláte v roli učitele? 4. Jak učím, jaké metody a formy výuky považuji za účinné, využívám ve své praxi. 5. Jak chci učit, jaké nové nebo další metody a formy výuky považuji za účinné, chci je využít ve své praxi. 6. Co je cílem učitele, jaké cíle si kladete? 7. Co bych chtěl/a v roli učitele dokázat? 8. Máte nějaké své pedagogické zásady, svou pedagogickou filosofii? Uveďte. 9. Co očekáváte od své profesní role, jaké pocity teď máte? 10. Změnil se nějak váš pohled na roli učitele v průběhu studia/v průběhu praxe? Jak? 11. Jak byste charakterizoval/a roli žáka? 12. Jaké nároky a požadavky kladete na žáka? 13. Co u svých žáků nejvíce rozvíjíte, podněcujete? 14. Jak pracujete se školní třídou/skupinou žáků? Nedokončené věty 1. Pod efektivním vyučovacím postupem si představuji …… 2. Chtěl/a bych, aby moje vyučování……………………. 3. Své žáky vnímám jako………………………. 4. Nejtěžší na roli učitele je …………………. 5. Obávám, se …………. 6. Těším se ……………………….. 7. Moje očekávání v roli učitele při vykonávání učitelské profese …………………..