Příznakem současného rozšířeného onemocnění je ztráta chuti…. Předmět Umění a Tvorba má chuť tvořit probouzet! Ale jak to máme udělat na dálku? Je to výzva! Pro nás i pro Tebe! Rádi bychom abys předmět Umění a tvorba úspěšně zvládnul a u toho ses něco dozvěděl a zkusil! Vymysleli jsme tedy pro Tebe 3 výzvy/úkoly. Dalo by se to napsat i jako: Požadavky k zápočtu: 1. Výzva!: PTEJ SE! Na co ses bál zeptat své učitelky výtvarné výchovy? Zformuluj svoji otázku a natoč se na video, jak se ptáš. Video s dobře srozumitelným zvukem natoč na šířku – na mobil, foťák či kameru. Videosoubor (.mp4, .avi, .mov) pojmenuj svým jménem a vlož do ISu do odevzdávány své sem. skupiny do další hodiny v týdnu 12.10. - 16.10! (Odevzdávárna s názvem Otázka bude otevřena k nahlédnutí i vašim spolužákům ze skupiny) Na vaše otázky budeme hledat a natáčet odpovědi mezi učiteli výtvarných předmětů. Tvá otázka společně s nalezenou odpověďí bude použita v pásmu videí FAAQ připravovaným KVV PdF MU 2-8. listopadu na brnoartweek.cz (Odevzdáním videa souhlasíš s jeho uveřejněním. Pokud máš problém prezentovat svoji tvář, vyrob si maskuJ). Touto video-anketou mapujeme, co je pro vás ve světě umění neuchopitelné, nepochopitelné, zvláštní… 2. Výzva!!: ČTI A INSPIRUJ SE! Přečti si knihu To bych zvládl taky - Umění moderny v komiksech. Dozvíš se humornou formou několik příběhů z moderních dějin umění. Zkus to zvládnout přečíst do konce října! Knihu si objednej z obchodního centru MU: https://is.muni.cz/obchod/baleni/95708 (za 157Kč - tam je kniha nejlevnější!) Vyzvedni si ji na Poříčí 31 nebo si ji nech dovézt domů. TVOŘ! Vyber si z této knihy jednu kapitolu, která tě nejvíc inspirovala. Na základě vybrané kapitoly vytvoř autorskou sérii prací. (Nejsi li si jistý nápadem a rozsahem? Doporučujeme požádat o konzultaci ještě před tvorbou). Dej pozor - inspirace neznamená kopírování či napodobování jiného díla či směru. Jde nám o vystižení nějakých nosných principů, klíčových myšlenek, které využiješ, posuneš dál a vytvoříš vlastní autorské dílo. Zvolený materiál a technika a způsob vyjádření je na Tobě, měla by mít opodstatnění vzhledem k vybrané kapitole. (Nemusíš jen kreslit a malovat. Můžeš tvořit v přírodě, natáčet, animovat… ) Pokus se být velkorysý a vyzkoušet něco nového, cos dosud nezkoušel. Překročíš-li se, vyrosteš! ROZVÍJEJ A NAVRHNI HODINU PRO DĚTI! Na základě vybrané kapitoly a vlastní zkušenosti, navrhni jednu praktickou aktivitu pro děti. Uvažuj o motivaci, variacích zadání, průběhu i výsledku. Aktivita může být cílena do třídy nebo ven. KONZULTUJ! A ZÍSKEJ ZPĚTNOU VAZBU listopad + prosinec Svoje výtvarné práce dones na osobní konzultaci vyučujícímu společně s nápadem, jak jej přetvořit v praktickou hodinu pro děti. Zajímá nás Tvé názory a nápady! Objednej se v době rozvrhované výuky ke svému učiteli osobně na konzultaci. Alespoň jedna konzultace je povinná. Jsi li COVIDní (oznam to učiteli) a díla nahrej do odevzdávárny. V tomto případě budete konzultovat on-line. Každý vyučující vám nabídne rozpis konzultací v on-line prostředí, které je mu blízké. Vždy platí nařízení rektora: https://is.muni.cz/auth/do/mu/Uredni_deska/Predpisy_MU/Masarykova_univerzita/Ostatni_dokumenty/Osta ni_rozhodnuti/rozhodnuti_rektora/Rozhodnuti_rektora_MU_c._9_2020_-_Mimoradna_opatreni_v_souvislosti _s_rizikem_nakazy_onemocneni_COVID_-19.pdf 3. Výzva!!!: POZNATKY ZAZNAMENEJ (do konce prosince) Své poznatky z tvorby, přípravy hodiny a z konzultací si zapiš. K tomuto účelu nahráváme do studijních materiálů Wordový dokument Zaznamenej s otázkami, na které budeš tentokrát hledat odpovědi ty!:) Najde se v něm i místo na fotky z tvorby. Do konce zkouškového období získáš od svého učitele na tento dokument zpětnou vazbu (dle vl. volby učitele - formou kolokviální horozhovoru, mailem nebo v poznámkovém bloku) UMĚNÍ A TVORBĚ ZDAR! Marta + Jana + Šimon + Anička + Diana + Milada + Jitka + Eliška