Blok 2 - Terapie, koncepty a podpůrná opatření
Terapie, intervence a podpůrná opatření využívaná u dospělých osob
- co je to terapie
- terapie jako součást ucelené podpory (rehabilitace)
- druhy
- využití u různých cílových skupin - přemýšlejte nad konkrétními činnostmi
Terapie a koncepty - ppt
Úkol k samostudiu
Pokuste se rozlišit terapie a koncepty podle různých kritérií: podle využívaného prostředku, cílové skupiny, cílů atp.
Zdroje
Hermannová, H., Münichová, D., Nerandžič, Z. a kolektiv (2014). Základy hipoterapie. Praha: Profi Press.
Janečková, H., Vacková, M. (2010). Reminiscence. Využití vzpomínek při práci se seniory. Praha: Portál.
Jelínková, J., Krivošíková, M., Šajtarová, L. (2009). Ergoterapie. Praha: Portál.
Kolektiv autorů, ed. M. Velemínský (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. Praha: Dona.
Müller, O. (2007). Terapie ve speciální pedagogice. Teorie a metodika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Nerandžič, Z. (2006). Animoterapie aneb Jak nás zvířata léčí. Praha: Albatros.
Pfeiffer, J. (2009). Ergoterapie II: učebnice pro zdravotnické školy. Praha: Avicenum.
Votava, J. (2009). Ergoterapie a technické pomůcky v rehabilitaci. Liberec: Technická univerzita v Liberci.
Zeleiová, J. (2007). Muzikoterapie. Praha: Portál.
Úkol na seminář 21.10.2020
Vyhledejte video, ve které je znázorněno využití nějaké terapie u jedince s postižením či znevýhodněním v dospělém nebo seniorském věku.
Video analyzujte a připravte komentář k němu.
Na příštím bloku video (max. 5min.) představíte včetně Vašeho komentáře.