Inkluzivní a globální vzdělávání
Osnova předmětu
- Základní teze k oboru a předmětu inkluzivního a globálního vzdělávání. Paradigma inkluzivního vzdělávání, teoretická a hodnotová východiska inkluzivního vzdělávání. Vzájemná propojenost světa. (online synchronní komunikace) 9. 10.
- Školní inkluze. Aktuální situace českého školství. Asistent pedagoga ve školní třídě, zkušenosti ze zahraničí (finská inspirace). Neučitelé ve škole a jejich místo (sociální pedagog, psycholog na základní škole) (online asynchronní komunikace)
- Globální rozvojové vzdělávání a kompetence globálního občanství. Globální odpovědnost a aktivní občanství; GRV materiály a zdroje (online synchronní komunikace) 8. 1.
- Jaký je dnešní svět, jaká jsou jeho témata? Konflikty, kontroverzní témata; role pedagoga a model E-U-R. Řešení konfliktů. (online asynchronní komunikace)
- Závěr předmětu, reflexe online semestru. (online synchronní komunikace) 16. 1.
Další informace k předmětu najdete v sylabu předmětu v katalogu předmětů.