Inkluzivní a globální vzdělávání

Osnova předmětu

  1. Základní teze k oboru a předmětu inkluzivního a globálního vzdělávání.  Paradigma inkluzivního vzdělávání, teoretická a hodnotová východiska inkluzivního vzdělávání. Vzájemná propojenost světa. (online synchronní komunikace) 9. 10.
  2. Školní inkluze.  Aktuální situace českého školství.  Asistent pedagoga ve školní třídě, zkušenosti ze zahraničí (finská inspirace).  Neučitelé ve škole a jejich místo (sociální pedagog, psycholog na základní škole)  (online asynchronní komunikace)  
  3. Globální rozvojové vzdělávání a kompetence globálního občanství.  Globální odpovědnost a aktivní občanství; GRV materiály a zdroje  (online synchronní komunikace) 8. 1.
  4. Jaký je dnešní svět, jaká jsou jeho témata?   Konflikty, kontroverzní témata; role pedagoga a model E-U-R.  Řešení konfliktů. (online asynchronní komunikace) 
  5. Závěr předmětu, reflexe online semestru.  (online synchronní komunikace) 16. 1. 

Další informace k předmětu najdete v sylabu předmětu v katalogu předmětů.