Pokyny k absolvování předmětu
Pro úspěšné absolvování předmětu doporučujeme aktivní účast, tzn. postupovat pravidleně dle rozvrhu všemi tématy interaktivní osnovy. Na jednotlivé online synchronní přednášky budeme zvát zajímavé hosty, dostanete k dispozici zajímavé odkazy a materiály pro pedagogickou práci se všemi věkovými skupinami. V předmětu si klademe za cíl Vás inspirovat a nadchnout pro pedagogickou profesi. Ukoly odevzdejte prosím do 31. 12. 2020.
Výstupy předmětu:
1. Dle přesných pokynů analyzovat vybraný text:
- Šíp, R. (2019). Proč školství a jeho aktéři selhávají. Brno: Masarykova univerzita. (kapitola 3.3: Instituce školy...)
- Prokop, D. (2020). Slepé skvrny. Brno: Host. (kapitola 1: chudoba a kapitola 2: školství)
- Kartous, B. (2019). No future. Praha: 65. pole (str. 153 - 226)
Přečtený text je nutné zpracovat
následujícím způsobem:
o
Před čtením
samotného článku: Student/ka po přečtení názvu knihy má za úkol vytvořit tři či
více souvislých záznamů o knize, přičemž první záznam by měl vyjadřovat
očekávání, která v něm název vyvolává, aniž by bylo přečteno o mnoho víc než
jméno autora, název. V této části nás zajímá, proč si student/ka knihu vybral (protože
je tenká, něco jsem o ní slyšel/a, doporučil/a mu ji odborník/kamarád,…atd.) a
co od ní očekává.
o
Záznamy
v průběhu čtení: postupně si vypisujete doslova informace, které vás
zaujaly, překvapily, apod. Vypište si min. 15 takovýchto záznamů. Ke každé
doslovné citaci vypsaných informací prosím vložte také vlastní komentář
(souhlas, nesouhlas, připomínky, otázky).
o
Po přečtení
článku: V posledním záznamu, který vzniká až po přečtení celého textu, přichází
na řadu rekapitulace – je nutné se znovu zamyslet nad prvním odstavcem,
vyjádřit se k němu a připsat i pár vět o článku jako takovém (proč se mi líbil,
proč nikoli). Důležité je také reflektovat, jak kniha souvisí se studovaným
oborem?
Můžete využít tuto záznamovou tabulku:
Bibliografický záznam |
|
|
Před čtením textu |
1. 2. 3. |
|
V průběhu čtení |
Doslovná citace |
Vlastní komentář |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Po přečtení knihy |
|
2. Vyrobit společnou elektronickou „nástěnku“ v aplikaci Padlet, kde odpovíte na následující otázku (každý jen jedním oknem): Jak mohu globální (rozvojové) vzdělávání zohlednit ve své současné/budoucí pedagogické praxi?
Svoji odpověď vložte do této nástěnky, nezapomeňte se podepsat!