Inkluzivní a globální vzdělávání

Pokyny k absolvování předmětu

Pro úspěšné absolvování předmětu doporučujeme aktivní účast, tzn. postupovat pravidleně dle rozvrhu všemi tématy interaktivní osnovy. Na jednotlivé online synchronní přednášky budeme zvát zajímavé hosty, dostanete k dispozici zajímavé odkazy a materiály pro pedagogickou práci se všemi věkovými skupinami. V předmětu si klademe za cíl Vás inspirovat a nadchnout pro pedagogickou profesi. Ukoly odevzdejte prosím do 31. 12. 2020.

Výstupy předmětu: 

1. Dle přesných pokynů analyzovat vybraný text: 

  • Šíp, R. (2019). Proč školství a jeho aktéři selhávají. Brno: Masarykova univerzita. (kapitola 3.3: Instituce školy...) 
  • Prokop, D. (2020). Slepé skvrny. Brno: Host. (kapitola 1: chudoba a kapitola 2: školství)
  • Kartous, B. (2019). No future. Praha: 65. pole (str. 153 - 226)

Přečtený text je nutné zpracovat následujícím způsobem:

o    Před čtením samotného článku: Student/ka po přečtení názvu knihy má za úkol vytvořit tři či více souvislých záznamů o knize, přičemž první záznam by měl vyjadřovat očekávání, která v něm název vyvolává, aniž by bylo přečteno o mnoho víc než jméno autora, název. V této části nás zajímá, proč si student/ka knihu vybral (protože je tenká, něco jsem o ní slyšel/a, doporučil/a mu ji odborník/kamarád,…atd.) a co od ní očekává.

o    Záznamy v průběhu čtení: postupně si vypisujete doslova informace, které vás zaujaly, překvapily, apod. Vypište si min. 15 takovýchto záznamů. Ke každé doslovné citaci vypsaných informací prosím vložte také vlastní komentář (souhlas, nesouhlas, připomínky, otázky).

o    Po přečtení článku: V posledním záznamu, který vzniká až po přečtení celého textu, přichází na řadu rekapitulace – je nutné se znovu zamyslet nad prvním odstavcem, vyjádřit se k němu a připsat i pár vět o článku jako takovém (proč se mi líbil, proč nikoli). Důležité je také reflektovat, jak kniha souvisí se studovaným oborem?

Můžete využít tuto záznamovou tabulku:

Bibliografický záznam

 

Před čtením textu

1.

2.

3.

V průběhu čtení

Doslovná citace

Vlastní komentář

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po přečtení

knihy

 

 

Analýza odborného textu
Zde vložte tabulku analyzovaného textu.

2. Vyrobit společnou elektronickou „nástěnku“ v aplikaci Padlet, kde odpovíte na následující otázku (každý jen jedním oknem):  Jak mohu globální (rozvojové) vzdělávání zohlednit ve své současné/budoucí pedagogické praxi?

Svoji odpověď vložte do této nástěnky, nezapomeňte se podepsat!