Specializace: Surdopedie 2

3. setkání 8. 1. 2021

VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM 


„Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná.“ —  Albert Einstein


KOMUNIKACE VE VZDĚLÁVÁNÍ 

LEGISLATIVA 

Základní listina práv a svobod 

Úmluva o právech dítěte

Bíla kniha 


Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů 

  • významná je novela 82/2015 ve které se změnil kompletně §16 který se věnuje vzdělávání žáků se SVP
Vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění pozdějších předpisů

  • prováděcí vyhláška k §16 školského zákona 

Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů 

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů 

Zákon č. 155/1998 Sb. o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob ve znění pozdějších předpisů

 

ŠKOLY ZŘÍZENÉ PODLE §16 ODST. 9 ŠKOLSKÉHO ZÁKONA 

Podívejte se na webové stránky škol zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Vytvořte si myšlenkovou mapu, kam si napíšete nabídku studijních oborů a komunikační systém, ve kterém škola vede žáky se sluchovým postižením. Do myšlenkové mapy si můžete dopsat i zajímavosti, na které narazíte. 


JAK NA NÁSTUP DO ŠKOLY 

Ja rodic
PDF ke stažení

INKLUZE 

Inkluze unie
PDF ke stažení

+ prezentace z výuky 


V roli učitele