3. setkání 8. 1. 2021
VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM
„Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná.“ — Albert Einstein
KOMUNIKACE VE VZDĚLÁVÁNÍ
LEGISLATIVA
Základní listina práv a svobod
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů
- významná je novela 82/2015 ve které se změnil kompletně §16 který se věnuje vzdělávání žáků se SVP
- prováděcí vyhláška k §16 školského zákona
Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 155/1998 Sb. o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob ve znění pozdějších předpisů
ŠKOLY ZŘÍZENÉ PODLE §16 ODST. 9 ŠKOLSKÉHO ZÁKONA
Podívejte se na webové stránky škol zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Vytvořte si myšlenkovou mapu, kam si napíšete nabídku studijních oborů a komunikační systém, ve kterém škola vede žáky se sluchovým postižením. Do myšlenkové mapy si můžete dopsat i zajímavosti, na které narazíte.
JAK NA NÁSTUP DO ŠKOLY
INKLUZE
+ prezentace z výuky
V roli učitele