Perspektivy inkluzivního vzdělávání

Základní informace o předmětu

 

Cílem předmětu je 

  • Zprostředkovat studentům pohled na realizaci inkluzivního/ společného vzdělávání žáků se SVP a žáků intaktních v běžných základních školách
  • Diskutovat vliv jednotlivých faktorů ovlivňujících inkluzivních vzdělávání
  • Vybavit studenty znalostmi řádné terminologie a souvislostí o inkluzivním vzdělávání
  • Umožnit studentům reflektovat vlastní myšlenky ohledně inkluzivního vzdělávání v prostředí českého školství

 Témata kurzu:

  • Základní terminologie inkluzivního vzdělávání
  • Od segregace k inkluzivnímu vzdělávání
  • Zásadní změny českého edukačního systému v roce 2016
  • Pedagogicko-psychologické poradenství a jeho nástroje k podpoře inkluzivního vzdělávání
  • Školní klima podporující inkluzivní vzdělávání
  • Učitel a jeho role v inkluzivním vzdělávání
  • Heterogenní třída – žáci intaktní a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Rodina a její vliv na postoj žáka k inkluzivnímu vzdělávání
  • Společnost a její postoj k inkluzivnímu vzdělávání
  • Budoucnost inkluzivního vzdělávání 

 

Organizace kurzu:

Výuka předmětu bude probíhat s využitím interaktivní osnovy předmětu a MS Teams. V každém týdnu bude v interaktivní osnově stanovena téma a k němu určené podklady k nastudování. V každé lekci budou případně doplňující úkoly.

Dále budou v následujících termínech (vždy dle rozvrhu - Po - 13hod) probíhat přímá setkání kurzu skrze MS Teams, při nichž budou diskutována vybraná témata:

9. listopadu

  • Základní terminologie inkluzivního vzdělávání
  • Od segregace k inkluzivnímu vzdělávání
  • Zásadní změny českého edukačního systému v roce 2016

16. listopadu
  • Pedagogicko-psychologické poradenství a jeho nástroje k podpoře inkluzivního vzdělávání

7. prosince
  • Učitel a jeho role v inkluzivním vzdělávání
  • Heterogenní třída – žáci intaktní a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

4. ledna
  • Rodina a její vliv na postoj žáka k inkluzivnímu vzdělávání
  • Společnost a její postoj k inkluzivnímu vzdělávání
  • Budoucnost inkluzivního vzdělávání 


 Ukončení kurzu

Kurz, coby volitelným, není ukončen žádným testem. Zápočet je studentům udělen na základě jejich aktivity v dílčích aktivitách a při online setkáních.