Základní terminologie inkluzivního vzdělávání
Pro pochopení hlubších souvislostí ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním školním prostředí je nejdříve nutné si řádně vymezit používanou terminologii.
1. Úkol
Vytvořte dokument word (budete jej posléze odevzdávat) a do něj uveďte své vlastní definice následujících termínů:
Sociální vyčlenění
Sociální začlenění
Inkluzivní vzdělávání
Pozn: Zde nejde o to, zda je definice správná, ale o to, jak těmto termínům rozumíte.
2. Úkol
Přečtěte si první text o sociálním vyčlenění.
Otázka k textu:
Byla Vaše definice stejná jako ta uvedená v textu? Uveďte do svého dokumentu k definic sociálního vyčlenění příklady skupiny jedinců/jedince ohroženého sociálním vyloučením.
3. Úkol
Přečtěte si druhý text popisující sociální začlenění:
Otázky k textu:
Uveďte ke své definici sociálního začlenění jakékoliv 3 prvky/mechanismy podporující sociální začlenění jedince do společnosti.
4. Úkol
Přečtěte si třetí text obecně charakterizující Inkluzivní vzdělávání:
Otázky k textu:
Definujte 3 principy/prvky, které dle Vás klíčové pro inkluzivní vzdělávání.
5. Úkol
Pokuste se popsat, jaký je vztah mezi termíny sociální vyčlenění, sociální začlenění a inkluzivní vzdělávání do svého dokumentu.
Poté dokument vložte do odevzdávárny, která bude otevřena do 25.10.23.59