Perspektivy inkluzivního vzdělávání

Základní terminologie inkluzivního vzdělávání

Pro pochopení hlubších souvislostí ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním školním prostředí je nejdříve nutné si řádně vymezit používanou terminologii.


  1. Úkol

Vytvořte dokument word (budete jej posléze odevzdávat) a do něj uveďte své vlastní definice následujících termínů:

Sociální vyčlenění

Sociální začlenění

Inkluzivní vzdělávání

Pozn: Zde nejde o to, zda je definice správná, ale o to, jak těmto termínům rozumíte.


  2. Úkol

Přečtěte si první text o sociálním vyčlenění.

Socialni vylouceni
PDF ke stažení

 Otázka k textu:    

 Byla Vaše definice stejná jako ta uvedená v textu? Uveďte do svého dokumentu k definic sociálního vyčlenění příklady skupiny jedinců/jedince ohroženého sociálním vyloučením.


  3. Úkol

Přečtěte si druhý text popisující sociální začlenění:

Socialni zacleneni
PDF ke stažení

  Otázky k textu:

  Uveďte ke své definici sociálního začlenění jakékoliv 3 prvky/mechanismy podporující sociální začlenění jedince do společnosti.


   4. Úkol

Přečtěte si třetí text obecně charakterizující Inkluzivní vzdělávání:

Inkluzivni vzdelavani
PDF ke stažení

 Otázky k textu:

Definujte 3 principy/prvky, které dle Vás klíčové pro inkluzivní vzdělávání.


  5. Úkol 

Pokuste se popsat, jaký je vztah mezi termíny sociální vyčlenění, sociální začlenění a inkluzivní vzdělávání do svého dokumentu. 

Poté dokument vložte do odevzdávárny, která bude otevřena do 25.10.23.59