Inkluzivní didaktika II – matematická a digitální gramotnost

ICT pro inkluzi

Evokace:

  • Charakterizujte základní typy technologické podpory osob se zdravotním postižením.
  • Vyhledejte další možnosti kompenzačních a didaktických pomůcek pro tyto osoby.
  • Uveďte význam využití ICT v rámci vzdělávacího procesu, včetně jejich zakotvení v základních legislativních a kurikulárních dokumentech.
  • Charakterizujte případné důvody využití ICT ve vzdělávání.
  • Uveďte vlastní roli při využití ICT v rámci výuky s přihlédnutím na možnosti podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami podle jednotlivých typů postižení.


Uvědomění:

ICT for Inclusion CS
PDF ke stažení
ICT distanc
PDF ke stažení


M4u pitnerova
PDF ke stažení




Reflexe:

  • Zamyslete se nad výhodami a nevýhodami učení v on-line prostředí.
  • Uveďte příklad vhodné aplikace ICT do různých organizačních forem, vyučovacích metod a prostředků výuky v heterogenní třídě, to vše s ohledem na rizika i potřeby cílových skupin.
  • Diskutujte výhody a nevýhody využití ICT v práci speciálního pedagoga ve ŠPP.
  • Popište použití speciálních pomůcek, posuďte efektivitu jejich využití ve výuce (se zaměřením na vybraného žáka se SVP: SPU, s oslabením kognitivních funkcí, s oslabeným sluchovým vnímáním, s oslabeným zrakovým vnímáním).

Následující