STUDIUM V OBLASTI PEDAGOGICKÝCH VĚD: ÚVOD DO STUDIA Doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. Pá 9. 10. 12:00-13:50 online Cíle dnešního setkání 1) Seznámení: Kdo jsou mí kolegové? 2) Zmapování dosavadních pedagogických zkušeností. 3) Zmapování očekávání od studia. 4) Seznámení se s harmonogramem studia a jeho součástmi praxe, portfolio, závěrečné práce, závěrečné zkoušky. 1) Seznámení 2) Zmapování dosavadních pedagogických zkušeností 3) Zmapování očekávání od studia (anketa) 4) Informace o studiu Katedra pedagogiky https://www.ped.muni.cz/pedaqoqika/celozivotni-studium-v-oblasti- pedaqoqickych-ved/ Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství (SKPKS) • https://www.ped.muni.cz/pedaqoqika/standardy-aktual/ Učitelská praxe: Uznávání • Pokud jste v současné době nebo dříve (max. před pěti lety) byli zaměstnáni jako učitelé studovaného předmětu na základní či střední škole a splňujete dané požadavky, máte možnost nechat si praxi uznat. • Od ředitele školy, ve které pracujete (příp. jste pracovali), potvrdit k tomu určený formulář (viz odkaz „uznávací formulář" na webu). • Účast na reflexi praxe je povinná pro všechny účastníky. Informace o praxích: • https://www.ped.muni.cz/pedagogika/praxe/czv-praxe/ Závěrečná zkouška • https://www.ped.muni.cz/pedaqoqika/celozivotni-studium-v-oblasti-pedaqoqickych- ved/ • Studující prokazuje schopnost aplikovat poznatky a dovednosti získané v průběhu studia na řešení konkrétního odborného problému. • Teoretická část podává přehled o současném stavu poznání (teorie, výzkumy) v oblastech relevantních tématu práce a je z ní jasně patrné, jaká teoretická a empirická východiska autor/ka považuje za důležité z hlediska praktické části práce. • Praktická část má aplikační charakter a jejím základem je vytvoření metodických (obvykle didaktických) návrhů do výuky. Tyto návrhy musí být ověřovány v praxi. Jejich součástí je pak také reflexe této aplikace. Výsledky je třeba prezentovat srozumitelně, logicky a v souvislostech. Vedoucí závěrečné práce Člen katedry pedagogiky, v odůvodněných případech člen jiné katedry PDF MU https://www. ped. m uni. cz/pedaqoqika/our team/ Studentské/profesní portfolio Cíl portfolia: vést k průběžné reflexi teoretické přípravy, k sebereflexi a reflexi pedagogické praxe a průběžnému sledování vlastního profesního vývoje. • Zahrnuje materiály, dokumenty a výtvory (artefakty) studenta/ky zpracované během studia. • Dává možnost ukázat, které kompetence si osvojil, shrnout své úspěchy a případné neúspěchy, reflektovat různé aktivity. • Podklad pro diskusi studenta/ky s vyučujícím při dílčích zkouškách a závěrečné zkoušce z pedagogiky a psychologie. • Součást závěrečné zkoušky z pedagogiky a psychologie. • https://www.ped.muni.cz/pedagogika/praxe/czv-praxe/ Oceňujeme váš zájem o studium a přejeme zdárný průběh. Děkujeme za trpělivost a pochopení. Jsme připraveni vám poskytovat pomoc a podporu. Přestávka https://drive.google.eom/drive/u/1/folders/ 1 KATPw5fuux3XsF08WQXCvnMoNmHc nwvE