Jen pro inspiraci Analýza školního vzdělávacího programu a učiva vybraného tematického celku Pro zpracování portfoliového úkolu jsem si vybrala ………škola je plně organizovanou školou s devíti postupnými ročníky. Výuka je organizována do deseti tříd na prvním stupni a osmi tříd na druhém stupni. Kapacita školy je 430 žáků. Škola je přirozeně spádovou pro okolní obce. Dopravně je dostupná autobusovými spoji. Škola zřizuje obvykle čtyři oddělení školní družiny a školní jídelnu. Školní vzdělávací plán nese název Škola pro život. Prioritou je vybavit žáky takovými vědomostmi, dovednostmi, postoji a kompetencemi, pomocí kterých by obstáli ve společnosti a v dalším životě. Škola stanovila tyto vzdělávací priority: • zajistit otevřenost školy všem dětem, rodičům, veřejnosti – posilovat vzájemnou komunikaci a důvěru, • podporovat rozvoj komunikativních dovedností žáků v mateřském jazyce, v cizím jazyce, v informačních a komunikačních technologiích a v sociálních vztazích, • učit žáky obraně proti negativním společenským jevům, např.: šikaně, drogám, násilí, ……. V rámci portfoliového úkolu jsem se zaměřila na prezentaci předmětu …… Vyučovací předmět Český jazyk je realizován ve všech ročnících …… má složky specifického charakteru: …… vu. Učivo druhého stupně navazuje na Cílem předmětu je …. Ve srovnání s filozofií vzdělávání dle Pasche nalézám shodu ve výstupech a v klíčových kompetencích. V rámci progresivismu jsou žáci vedeni ke spolupráci a hledání souvislostí problému...