15. Hlavní směry vývoje DV ve VB a jejich představitelé Anglické drama je založeno na původním námětu (skutečné události). Nejvlivnější osobnosti :1) Peter Slade (dětské drama) 2.) Brian Way (rozvoj osobnosti, dramatická improvizace) 3.) Dorothy Heathcote (drama ve třídě) Zakladatelem anglického výchovného dramatu je: Peter Slade -divadelník, pedagog, rozhlasový pracovník, před válkou vytvářel rozhlasové a divadelní pořady pro děti, po válce začal pracovat s dětskými skupinami (rozvoj fantazie, příprava na život) - v roce 1954 vydal knihu Dětské drama (formování osobnosti, adaptace) Brian Way -navázal v 60. letech -klade důraz na individuální praktická cvičení -každý jedinec má předpoklady se souběžně rozvíjet (praktická cvičení, improvizace) Podle něj je drama praktikováním života. (Kdo je člověk slepý? Zavázat oči a zkusit si to) Dorothy Heathcote -vytvořila školní drama, usiluje o osobní rozvoj dětí - v roce 1977 napsala Drama ve třídě – zde využívá prvků divadelního umění -rozdíl mezi dramatem a divadlem spočívá v tom, že divadlo je vymyšleno tak, aby se vzruchu dostalo divákovi a ve třídě se jich dostává účastníkovi, tomu, kdo drama tvoří Dorothy doplňuje a obohacuje vyučování běžného typu třemi prvky: -učitel v roli - zastavování dramatu - universálnost lidských vztahů a situací V roce 1980 vydány nové učební plány a osnovy. To, že v DV neexistuje jediný směr je odrazem tvárnosti výuky pedagogů, protože záleží jen na něm, zda půjde cestou divadelní nebo osobnostní výchovy. John Sommers – dramatik, pedagog (v současnosti se zabývá interaktivním divadlem)