Informovaný souhlas s poskytováním podpůrných opatření doporučených ŠPZ nebo Dohoda o poskytování podpůrných opatření žákovi Jméno žáka: Datum narození: Bydliště: Škola: Školní rok: Třída: Prohlašuji, že: Výslovně souhlasím s poskytováním podpůrných opatření, která byla navržena školským poradenským zařízením XXX pro mého syna XXX. Doporučení bylo vydáno XXX. Souhlasím, aby mu ZŠ XXX poskytovala podpůrná opatření 2. stupně podle §16 školského zákona, která budou realizována tímto způsobem: · Hlavním cílem podpůrných opatření je: - podpořit samostatnost žáka při řešení úkolů - docvičit probraná mluvnická pravidla a jejich aplikaci v psaní - zvládnout co nejlépe učivo v rámci výstupů pro (šestý) ročník · Žák bude vzděláván podle Individuálního vzdělávacího plánu, který bude vycházet ze školního vzdělávacího programu ZŠ XXX a doporučení PPP XXX a bude vypracován a projednán se zákonným zástupcem a žákem do 30 dnů od podání žádosti zákonným zástupcem. · Pedagogická intervence je navržena v rozsahu 1 hodiny týdně, povede ji vyučující českého jazyka XXX. Tato hodina bude rozložena na dvě části, z důvodu rychle nastupující unavitelnosti žáka, a vždy bude probíhat před zahájením ranního vyučování, tedy v úterý a ve čtvrtek vždy 7. 25 – 7.50 hod. Tato hodina je pro žáka povinná, v případě nepřítomnosti musí být řádně omluvena. · Zakoupení speciálních učebnic pro výuku čtení, které budou využity v rámci pedagogické intervence a domácí přípravy. · Žák má jako podpůrné opatření doporučeno vzdělávání podle minimálních výstupů vymezených Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Znamená to, že bude ve vzdělávání postupovat pomaleji, výstupy pro jednotlivé předměty budou pro jednotlivé ročníky popsány v IVP žáka a míra naplnění těchto výstupů bude podkladem hodnocení žáka. Díky pomalejšímu postupu bude na konci základního vzdělávání úroveň vzdělávání žáka nižší, než je běžná úroveň na konci základní školy. Proto je v rámci středního vzdělávání vhodné volit např. dvouletý učební obor s ohledem na aktuální vzdělávací možnosti a schopnosti žáka. · Vyučující jsou s doporučeními z PPP seznámeni prostřednictvím elektronické databáze. · Podpora zákonného zástupce v rámci domácí přípravy: - pomoc při čtení delších textů – společné čtení, využití diktafonu, audionahrávek - trénink reprodukce čteného textu, vyhledávání informací a práce s nimi - kontrola plnění domácích úkolů dle zápisu v deníčku, případně podle webových stránek školy - kontrola sešitů – srozumitelnosti zápisů, nalepení poskytnutých zápisů – minimálně 1x týdně, potvrzení kontroly podpisem · Úkoly pro žáka: - Honza bude ve vyučování pracovat dle pokynů učitelů, pokud nebude probíranému učivu rozumět, požádá učitele o individuální konzultaci, dovysvětlení - pokud si nestihne napsat zápis, požádá učitele o okopírovaný, nalepí si ho do sešitu a barevně si vyznačí nejdůležitější pojmy - pokud neuspěje při písemné práci, přestože se připravoval, domluví se s učitelem na ústním přezkoušení z ověřovaného učiva - Honza bude doma číst – nejlépe minimálně 15 minut, nejlépe společně s rodičem, procvičovat bude také reprodukci čteného textu, vyhledávání informací - Honza si bude všechny zadané úkoly zapisovat do deníčku, splněné úkoly si barevně označí Informovaný souhlas má platnost po dobu platnosti doporučení ŠPZ, tedy do … Prohlašuji, že jsem byl/a podrobně a srozumitelně informován/a o možnostech a důsledcích vzdělávání svého dítěte podle podpůrných opatření doporučených školským poradenským zařízením a že jsem informacím porozuměl/a. Před podpisem informovaného souhlasu jsem měl/a možnost klást otázky a zvážit podané odpovědi. Rozumím všem sdělením a souhlasím s nimi. Podpisy: Role Jméno a příjmení Podpis Zákonný zástupce Třídní učitel Pracovník ŠPP Datum: Razítko školy: