1. seminář (20. 11., 9.00-11.30)
Osnova:
- Řízená diskuze o absolvované praxi, domluva výstupů
- Diagnostika slovní zásoby, diagnostické metody, prostředky jazykové výchovy
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV)
- Cíle a úkoly jazykové výchovy (úloha učitele MŠ)
- Plánování jazykově výchovné práce
- Korektura textu
RVP PV = základní kurikulární dokument.
Do vzdělávání v ČR byl zaveden r. 2004. Tvoří obecně závazný rámec pro tvorbu ŠVP jednotlivých škol. Je součástí školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb. - Zákon o předškolním, základním,
středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání).
Od 1. září 2007 musí všechny mateřské školy tvořit své školní vzdělávací programy podle tohoto dokumentu. Prošel několika úpravami, aktuální znění je z roku 2018 (dílčí změny naleznete na stránkách NÚV).
Odkaz na plné znění RVP PV naleznete v záložce "Doporučené zdroje".
Vymezení cílů a úkolů jazykové výchovy v MŠ je zakotveno v RVP PV. Jejich shrnutí naleznete v textu "Úkoly jazykové výchovy RVP PV". Další studijní materiál "Plánování jazykově výchovné práce" Vás seznámí se specifiky této činnosti.
Proveďte prosím korekturu textu. Pro ověřování správnosti jazykových jevů můžete využít Internetovou jazykovou příručku (odkaz na ni uvádím opět v záložce
"Doporučené zdroje").