jméno a příjmení, ročník, UČO: Odpovědi pište správně, výstižně a čitelně. 1. Napište dvě různé věty obsahující geografické informace. Vyznačte ve větě součásti (složky) geografické informace. Vysvětlete na tomto příkladu, co jsou geografická data. 2. Napište, které geoinformační technologie využíváte v běžném životě. Zkuste aspoň tři J. 3. Doplňte, jaké typy informací o geografických objektech (tvar, …) lze vyčíst z družicového či leteckého snímku. 4. Jaký je mezi mapou a družicovým (leteckým) snímkem rozdíl? Proč upřednostňujete někdy mapu a někdy letecký snímek? Co je to ortofotomapa? 5. ČT používá družicová data v předpovědích počasí. Co lze laikům, divákům sdělit ke snímkům z družice Meteosat a k vlastní družici? Jak se snímek (přesněji obrazová data) na družici pořídí/ co se zaznamenává. Jak funguje tento proces pořízení, přenosu a zpracování obrazových dat, na jehož konci můžeme družicový snímek vidět na obrazovce. 6. Využijte stránek Českého hydrometeorologického ústavu a dle animací napište, jaký je cca v tuto dobu chod oblačnosti nad Evropu a Českou republikou. Lze použít např. https://www.chmi.cz/aktualni-situace/aktualni-stav-pocasi/ceska-republika/druzice a snímky z kanálů kanály VIS – IR. 7. Kdy dobře, příp. špatně funguje GPSka? Z čeho se celý systém globálních navigačních systémů skládá? Jak se určí moje poloha? 8. Jak využijete dynamicky se rozvíjející geoinformační technologie pro podporu výuky moderní geografie? Měli bychom GI využívat? A proč? Co si myslíte, že by Vašim žákům mohlo být užitečného pro život či do dalšího studia? Co pro trénink geografického myšlení?