Studentský projekt Studentský projekt má dvě části. První obsahuje vypracování scénáře k animačnímu programu a druhý obsahuje vypracování obsahu/náplně 4–6 vyučovacích jednotek přímé pedagogické činnost, které mají přímou návaznost na animační program v galerii. Animační program bude primárně sloužit jako motivační prvek pro další práci s žáky ve výuce výtvarné výchovy. Pří hodinách výtvarné výchovy se vychází z výstavy samotné tzn. že jako primární motivace je použita výstava (umělecká díla). Nebo je výstava použita jako sekundární motivace a hlavní motivací je výtvarná aktivita započatá v galerii, která se následně rozvíjí nebo se na ní volně naváže při výuce výtvarné výchovy. SCÉNÁŘ K ANIMAČNÍMU PROGRAMU Jméno Semestr Název programu Název výstavy Místo konání Datum realizace a čas Cílová skupina Počet účastníků Pomůcky Stanovení cíle, cílů – jasná formulace Stanovení obsahu – jasná představa o informacích - co musí být sděleno - co by mělo být sděleno - co by mohlo být sděleno Informace o výstavě Informace o umělci/umělcích, díle/dílech apod., které jsou stěžejní pro program Časový harmonogram Detailní popis animačního programu Výtvarná aktivita Poznámky Je potřeba si uvědomit, jaká je Vaše cílová skupina a tomu přizpůsobit výklad. Zaměřte se na cizí slova, pojmy apod., vše je potřeba vysvětlit. Připravte si otázky pro žáky, velmi dobře tím udržíte jejich koncentraci a zapojíte je. VÝTVARNÝ PROJEKT PRAXE (4 - 6 vyučovacích jednotek) Název a adresa školy pro praxi Jméno a příjmení vyučujícího předmětu VV Ročník + počet žáků Oblasti RVP (ŠVP) Průřezová témata (prolínající se obsahy př. Environmentální výchova) Klíčové kompetence (př. kompetence k řešení problémů – žák se naučí základům experimentální práce) Mezipředmětová vazba (zapojení jiných vyučovacích předmětů př. Občanská výchova) Návaznost na tematický plán/ŠVP (doplnit s vyučujícím) Námět - název Návaznost na animační program (pokračuji ve výtvarné aktivitě započaté v galerii; inspiruji se např. tématem výstav apod.) Umělecká díla/umělci/texty/námět/téma/výtvarná technika apod. použité pro výtvarnou činnost (popis, obrázky atd.) Stanovení obsahu motivace – (jasná představa o informacích, konkrétní příklady) - co musí být sděleno - co by mělo být sděleno - co by mohlo být sděleno Stanovení výtvarného cíle – jasná formulace (jde o prostředek k dosažení určitých výtvarných dovedností, který může být dlouhodobý - př. osvojení si práce s akvarelovými barvami; žák by měl znát cíl hodiny, aby mu byl jasný smysl vykonávané činnosti) Výtvarný úkol – jeho formulace (jedná se o následné řešení výtvarného cíle, který může mít krátkodobý záměr - př. ztvárnění detailu rostliny akvarelovými barvami; připravit si více činnosti pro případ, že žáci mají práci již hotovou nebo využívat činnost s otevřeným koncem tzn. každý má stále co dělat) Technika – př. kresba, malba, lavírování, experimentální kresba/malba, Pomůcky Očekávaný výstup (je to, co má žák následně vědět/znát – klíčová slova a jaké dovednosti prokazuje – př. správné užití techniky akvarelu) Časový harmonogram (promyslet jednotlivé kroky/postupy vč. časového rozvržení, hodina by měla mít logickou strukturu) Úvod hodiny Závěr hodiny Organizace (př. skupinová/ individuální práce) Forma hodnocení (př. slovní, známka, skupinová reflexe)