Výzkumné metody v hudební pedagogice, psychologii a sociologii; psychosémantické metody Hudební vlohy, hudební schopnosti a jejich klasifikace, dovednosti a návyky Hudebnost, struktura hudebnosti, hudební nadání, diagnostika hudebnosti, nedostatečný rozvoj hudebnosti, poruchy hudebnosti, amúzie Hudební preference, vkus Psychologie hudebního vnímání, neurofyziologická podstata vnímání hudby, percepce a apercepce, hudební myšlení Hudba a emoce, hudební zážitek Hudební vývoj dítěte Historický vývoj hudební pedagogiky a psychologie v Čechách i zahraničí (důležití představitelé, zejména H. Helmholtz, C. Stumpf, C. Orff, I. Poledňák, J. Burjanek, O. Hostinský, V. Helfert, F. Lýsek, F. Sedlák) Funkcionální a intencionální hudební výchova Hudební výchova do doby osvícenské Dějiny hudební výchovy v českých zemích od doby osvícenské do konce 19. století Nové přístupy k hudební výchově na začátku 20. století Vznik současné koncepce hudební výchovy