Psychodidaktika Cíl Cílem je vybavit studenty základními teoretickými poznatky psychodidaktiky s~aplikací ve výchovně vzdělávacím procesu. Výstupy Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - definovat základní pojmy; - vysvětlit proces utváření poznatkových systémů žáků; - definovat dětská pojetí a pracovat s~nimi; - popsat a využít strategie učení žáků> - popsat a vysvětlit vyučovací styly učitele; - diagnostikovat individuální charakteristiky učících se žáků. - aplikovat psychodidaktické postupy efektivního a smysluplného učení a vyučování Sylabus Teorie učení z~pohledu současného vzdělávání. 2. Učitelovo pojetí výuky 3. Učební styl žáka 4. Vyučovací styl učitele 5. Základy paměti a učení 6. Dětské prekoncepty a jejich využití ve výuce 7. Dětské pojetí různých fenoménů a jejich změna 8. Aplikace teorie kognitivního vývoje v~praxi učitele 9.- 10. Pedagogický konstruktivismus ve výuce 11.- 12. Postupy efektivního a smysluplného učení a vyučování Metody prezentace tématu, skupinová diskuse, projekt, četba Zakončení zápočet - aktivní účast ve výuce, zápočtový test (65% úspěšnost)