Ruský jazyk - A1 Hodina ve výukových centrech Lenka Zdeňková, 470 689 Opakovací hodina pro úplné začátečníky (SERR – A1)  Opakování Azbuky  Opakování samohlásek a souhlásek  Práce se samohláskami (jednoduché/jotované)  Práce se souhláskami (měkké/tvrdé/obojetné, znělé/neznělé/znělostní páry)  Opakování základních slovíček a frází (мама, папа, Как у тебя дела?, Как вас зовут?,...)  Rozřazování slov dle slabik Opakovací hodina pro úplné začátečníky – samostatná práce ve výukových centrech  4 výuková centra  Každé centrum zaměřeno na něco jiného  V centrech práce pro celou skupinu či dvojice (popřípadě lze upravit i pro jednotlivce)  Čas práce v centru: 8 - 10 minut Výukové cíle  Žák správně spojí dvojice písmen české abecedy se znaky Azbuky  Žák správně spojí dvojice kartiček s ruskou frází/slovem a českým překladem  Žák správně určí, které písmeno je souhláska a které samohláska  Žák správně rozřadí souhlásky a samohlásky do jednotlivých kategorií  Žák správně rozřadí slova dle počtu slabik  Žák spolupracuje ve skupině 1. Výukové centrum - Азбука  Práce pro dvojice (případně trojice)  Hra – pexeso  Úkolem je najít a správně k sobě přiřadit písmena české abecedy a azbuky  Dvojice jsou barevně odlišeny (azbuka modře, česká abeceda oranžově)  Žáci při otočení kartičky mají za úkol říct, co na ní je  Pexeso obsahuje 68 kartiček = 34 dvojic (33 dvojic s písmeny a znaky + dvojice s nápisem Азбука – abeceda) 2. Výukové centrum – Slovní zásoba  Práce pro dvojice (případně celou skupinu)  Hra – domino  Obsahuje 28 kartiček = 28 dvojic  Na levé polovině vždy zeleně napsaná fráze či slovíčko rusky, na pravé pak modře česky  Úkolem žáků je kartičky k sobě správně spojit (český překlad + ruská fráze/slova)  Zaměřeno na úplné začátečníky – osahuje základní slova a fráze jako: Как у тебя дела? Как вас зобут? Кто это? папа, брат,... 3. Výukové centrum – Samohlásky a souhlásky  Práce pro celou skupinu  V centru připraveny 4 karty s úkoly  1. úkol – rozlišit samohlásky a souhlásky  2. úkol – rozlišit měkké, tvrdé a obojetné souhlásky  3. úkol – rozlišit jednoduché a jotované samohlásky  4. úkol – rozlišit znělé a neznělé souhlásky + znělostní páry  Žáci píší do připravených tabulek stíratelným fixem  Kontrola přímo na stanovišti (tabulky mají zezadu správné řešení)  Důležité pro pochopení redukce (změkčení, přeměna znělé souhlásky na neznělou a naopak,..) 4. Výukové centrum - Slabiky  Práce pro dvojice (případně celou skupinu či jednotlivce)  Úkolem žáků je rozřadit kartičky se slovy do správných tabulek  Na stanovišti 2 tabulky + 42 kartiček se slovy  Kontrola přímo na stanovišti – zezadu tabulek správné řešení  Důležité pro pochopení pohyblivého přízvuku, rozdělování slov při psaní + rozšíření slovní zásoby (slovíčka co neznají si napíší, posléze si řekneme co znamenají nebo si je sami najdou ve slovníku, který může být přímo na stanovišti) Všechny pomůcky i popis práce s nimi lze najít na stránkách www.lenzden.blogspot.com Děkuji za pozornost!