Charakteristika žáka se zaměřením na poskytování podpůrných opatření – PŘÍKLAD Základní údaje o žákovi: (dopíšete dle sledovaného žáka) Věk: Třída: Škola: (doplň základní škola, inkluze, paragrafová třída) Dg.: Popis podpůrných opatření: Popis PO: identifikace problémů vedoucích k potřebě PO, jejich realizace, žákovi je poskytován ? stupeň podpůrných opatření. Metody výuky: při vzdělávání je využíváno speciálních forem, metod, postupů (= modifikace, vypsat, které např. individualizace, kooperativní učení, aktivní vyučování, strukturalizace výuky ad., jak často). Organizace výuky: úprava časového a prostorového uspořádání výuky (popsat, která a proč), snížení počtu žáků, volný čas ve školním prostředí, zasedací pořádek ad. Úprava obsahu vzdělávání: až od 3.stupně PO, tzn., že části nebo celý vzdělávací obsah některých vzdělávacích oborů lze nahradit jinými vzdělávacími obsahy (částečná náhrada, náhrada celého vzdělávacího obsahu, změna minimální časové dotace). Žák má vypracovaný IVP, ve kterém je modifikován obsah učiva (vypsat). Hodnocení žáka: klasifikace, slovní hodnocení, kombinované hodnocení. Způsoby hodnocení, respektování možností žáka při hodnocení výsledků vzdělávání (odůvodnit proč). Pomůcky: při vzdělávání jsou využívány didaktické a kompenzační pomůcky (popsat které a za jakým účelem). Požadavky na organizaci práce učitele: např. časová struktura hodiny, uzpůsobení organizace z důvodu nižší soustředěnosti žáka, zvýšené unavitelnosti žáka, žák má výrazně snížené pracovní tempo a důsledky postižení se projevují (vypsat např. v motorice, koordinaci a psaní). práce v heterogenních skupinách, v homogenních skupinách, projektové vyučování, podpora slabších žáků, repertoár krátkodobých činností ad. PO v rámci domácí přípravy: stanovení cílů, které očekáváme, úkol pro žáka – samostatná práce, pozor na zátěž, aby úkol nebyl kontraproduktivní, popsat, jak příprava na vyučování probíhá. Podpůrná opatření jiného duhu: např. zvýšený individuální přístup je (není) poskytován (vypsat, při kterých činnostech nebo předmětech a jak často); u žáka jsou aplikovány (zařazeny, využívány) speciální intervence (vypsat, které a jak často); do vzdělávání jsou zařazeny předměty speciálně pedagogické péče (popsat které, jak často); odpora sociální a zdravotní (popsat), žák (ne)využívá asistenta pedagoga (popsat jak často a ve kterých předmětech). Popsat, jak probíhá práce s třídním kolektivem (zvláště u žáka v inkluzivní škole) s jaká je spolupráce s poradenským zařízením je (pravidelná, občasná, ….popsat formu). Shrnutí: ………