Organisatorisches, Einleitung und allgemeine Grundbegriffe
Milé studentky, milí studenti,
interaktivní osnova slouží jako podklad a doplnění k Vašim cvičením z fonetiky, která budou probíhat v reálném čase podle rozvrhu Věřím, že semestr spolu dobře zvládneme. Nemějte obavy, na prvním setkání si vše organizační ještě znovu vysvětlíme a zopakujeme. Věřím, že v kurzu naleznete spoustu tipů, jak výslovnost cvičit nejen u Vás, ale i u Vašich studentů a především zjistíte, jak moc je výslovnost důležitá a hravá.
V této interaktivní osnově naleznete:
- seznam témat probíraných v semestru
- podmínky k zápočtu
- uvedení do předmětu
1) seznam témat probíraných v semestru
2) podmínky k zápočtu
Po každém větším celku studenti odevzdají MP3 nahrávku s přečteným zadaným textem (bude k nalezení v aktuální int. osnově pro daný týden), který se bude soustředit na nácvik právě probraného jevu. Nahrávky se odevzdávají prostřednictvím odevzdávárny v ISu. K nahrávce obdrží studenti zpětnou vazbu v ISu v poznámkovém bloku. Tyto dílčí nahrávky nejsou součástí závěrečného hodnocení, slouží studentům, kteří tak mohou sledovat svůj pokrok průběžně. Nahrávky i zpětnou vazbu může otevřít vždy jen autor příspěvku (nemusíte se obávat, že Vaše příspěvky budou poslouchat/číst Vaši kolegové).
Zápočet: Přednes krátkého německého textu s důrazem na správnou výslovnost - odevzdání ve formě MP3 nahrávky a test (kombinace poslechových cvičení a otázek z teorie - základy). Přesný termín odevzdání závěrečné nahrávky k zápočtu bude ještě stanoven (koncem semestru).
3) uvedení do předmětu
Před naším prvním setkáním si prosím přečtěte následující text 1.3 Welche Ausspracheformen sollen im Unterricht verwendet werden? (Quelle: Dielig, Hirschfeld 2000: Phonetik lehren und lernen)
4) Wichtige Wörter und Grundbegriffe
der Laut
der Buchstabe
der Akzent
akzentuiert, betont – nicht akzentuiert, unbetont
die Silbe
der Konsonant
der Vokal