Program Jméno Datum prezentace Odyssea (odyssea.cz) odkaz “Lekce OSV” [DEL: :DEL] Kompas – manuál pro výchovu mládeže k lidským právům (https://www.naerasmusplus.cz/file/4110/kompas_manual.pdf) Interkulturní učení T-Kit, č. 4 – část “Metody”(https://pjp-eu.coe.int/en/web/youth-partnership/t-kit-4-intercultural-learning?p_p_id=56_I NSTANCE_iUNH8XTN1HYj&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_cou nt=1&_56_INSTANCE_iUNH8XTN1HYj_languageId=cs_CZ) Česká rada dětí a mládeže (Začněme třeba takhle…, zvolit i jiné vhodné publikace s aktivitami v nabídce v případě více zájemců o toto téma) – http://c[INS: rdm.cz/publikace/ :INS] Lidská práva - Amnesty International – Učitelská sekce, Hry a kvízy. (http://www.lidskaprava.cz), Hra ostrovní země, případně další aktivity. (http://www.lidskaprava.cz/student/vsechna-temata/hry-a-kvizy) Program Varianty – sekce Výukové lekce (https://www.clovekvtisni.cz/co-delame/vzdelavaci-program-varianty) Bohouš a Dáša – soubory metodických aktivit do vyhledávače vepsat „Bohouš a Dáša“. Zobrazí se všechny metodické publikace v této řadě (https://www.clovekvtisni.cz/co-delame/publikace/cestina-1lang/vzdelavaci-progr-varianty-303) Na doplnění sekce “Komiks ve výuce” Etická výchova http://www.etickavychova.cz/ (sekce učebnice, metodiky), případně pouze na doplnění www.etickeforumcr.cz Holocaust.cz (sekce vzdělávání) Materiál “Gender ve škole - příručka pro vyučující předmětů občanská výchova, občanská nauka a základy společenských věd na základních a středních školách (2005)” (http://www.otevrenaspolecnost.cz/knihovna#prosazovani-genderove-rovnosti) 1) Vyberete si některý z nabízených odkazů a do semináře si připravíte prezentaci v určený datum/termín (student zpracuje dvě prezentace). Pro jednotnou strukturu prezentací vycházejte prosím z níže přiložené osnovy. Na každou prezentaci počítejte cca 20-35 minut. Osnova prezentace • Charakteristika organizace, která program připravila (stručně) • Popis programu, jeho filosofie, cílů. • Jeho vazba na Výchovu k občanství v RVP ZV (specifikovat tematický okruh, případně příslušný očekávaný výstup). • Celkový přehled výukových aktivit. • Vybrané ukázky aktivit (1-2) praktické vyzkoušení, (celá aktivita/část aktivity) • Vlastní zhodnocení prezentovaného programu. Při výběru aktivit lze zohlednit i možné využití aktivit při online výuce. Pokud budete mít zkušenost s výukovým programem, který zde není uveden, můžete jej samozřejmě prezentovat (prosím toto jenom předem alespoň krátce prokonzultovat). 2) Vypracování prezentace o výzkumech/šetřeních v občanském vzdělávání Struktura prezentace: · Obecná charakteristika výzkumu/šetření/tematické zprávy. · Analýza výsledků šetření/výzkumu/zprávy. · Závěry výzkumu/šetření/výzkumu/zprávy.