Metody RWCT Nebo jen otázky…… myšlenková mapa, pětilístek, kostka, volné psaní, brainstorming, I.N.S.E.R.T., Vennův diagram KOSTKA Popis metody (všimněte podobnosti se schody Bloomovy taxonomie) Metoda obdržela svůj název podle šesti stěn kostky- je zde šest zadání, pohledů. Každá stěna je tedy výzvou, co má žák s tématem dělat, jak o něm má přemýšlet. 1. POPIŠ (jak dané téma vypadá, co vidíme…) 2. POROVNEJ (čemu se to podobá, od čeho se liší…) 3. VYBAV SI/ASOCIUJ (co se ti vybaví, když se řekne…) 4. ANALYZUJ (z čeho se daná věc skládá) 5. APLIKUJ (jak to můžeš použít) 6. ARGUMENTUJ (pro a proti – klady a zápory) Co ses naučil? Co jsi objevil? Co jsi zjistil? Co jsi prožil? Jak ses u toho cítil? S čím nesouhlasíš? Co chceš prostudovat dále? Co bylo pro tebe nové? Co už jsi věděl? Co ti k tomu pomohlo? Co bys ještě potřeboval? Jak bys to využil v životě?