Pokyny k absolvování předmětu
Pro úspěšné absolvování předmětu doporučujeme aktivní účast, tzn. postupovat všemi tématy interaktivní osnovy, účastnit se kontaktní výuky. Na jednotlivé přednášky budeme zvát zajímavé hosty (formou asynchronní komunikace), dostanete k dispozici zajímavé odkazy a materiály pro pedagogickou práci s nejmenšími. V předmětu si klademe za cíl Vás inspirovat a nadchnout pro pedagogickou profesi, ne Vás odradit od práce s dětmi nebo komplikovat další studium.
Výstupem z předmětu bude písemná reflexe, kterou uložíte do odpovědníku v tomto kurzu. Tuto reflexi si pak vzájemně dle jasných kritérií ohodnotíte (pokusíme se o formativní hodnocení).
Odpovídat budete na 3 otázky:
- Co je podle mne sociální pedagogika a k čemu by měla vést? (neptáme se po "správné definici" - jde nám o vaše osobní vnímání a pochopení oboru na základě informací z konzultací, odborné literatury a vlastní životní zkušenosti)
- Jak mohu sociální pedagogiku (event. probíraná témata v kurzu) zohlednit ve své současné/budoucí pedagogické praxi?
- Kdo je to sociální pedagog a jaká může být jeho role ve školství?
Formální kritéria pro splnění úkolu:
- Všechny teze a myšlenky musejí být podložené zdroji z odborné literatury či evidentně pravdivé jako celospolečensky přijímané pravdy (např. sůl je slaná), na konci textu prosím uveďte použité zdroje,
- Citujte dle citační normy APA: (https://kuk.muni.cz/animace/eiz/pdf.php?file=publikacni_etika/citace.pdf),
- Vyhněte se argumentačním faulům (http://www.obcanskevzdelavani.cz/work/ke-stazeni/argumentacni-fauly-A4-barva.pdf)
- Vaše odpověď ke každé otázce by měla být na minimálně 200 slov
- Vložte do odevzdávárny do 30. 11. 2021
V prosinci bude nastaveno vzájemné hodnocení, abychom mohli k Vánocům dostat všichni ukončení předmětu.
Tato kritéria ukončení jsou platná i pro studenty/tky, kteří/ré odjíždějí na zahraniční pobyt. Jejich absence na kontaktní výuce omlouvám.