Nechyť se do sítě! Význam názvu projektu •Upozornění na možnou problematiku: • •Závislost na sociálních sítích •Zneužívání sociálních sítí •Anonymního psaní na sociálních sítích •Anonymní vyjadřování na sociálních sítích • •https://makeawebsitehub.com/social-media-sites/ Cíle projektu •poskytnutí osvěty o problematice kyberprostoru •poskytnutí osvěty o problematice kyberšikany •prevence sociálně patologických jevů • prevence kyberšikany •řešení již vzniklého problému kyberšikany •https://thenextweb.com/socialmedia/2013/11/24/facebook-grandparents-need-next-gen-social-network/ Samostatný výstup •Projekt představuje deskovou hru, která tvoří: •hrací plátno •hrací karty = kazuistiky a otázky na různá odvětví kyberšikany •figurky (1 figurka/1 skupina) a kostky • •Záměr a základní princip deskové hry: • ve hře jde o komunikaci, vzájemnou pomoc a spolupráci, jenž pomůže skupinám bojovat proti kyberšikaně Cílová skupina •věk 9-15 let •3.-9. třída •zaměřeno především na základní školy • velikost jedné skupiny maximálně 5 členů •http://www.familyandmedia.eu/en/internet-and-social-network/the-10-commandments-of-social-networks / Kompetence vedoucího hry •https://www.grupoeducar.cl/revista/edicion-224/educar-las-competencias-del-siglo-xxi/ •odborná znalost problematiky kyberprostoru •odborná znalost problematiky kyberšikany •dostatečná motivace •znalost základních vztahů v dané skupině •získaná důvěra v žácích Očekávané výstupy • žáci se budou orientovat v základním pojmosloví kyberprostoru a kyberšikany •žáci budou vědět, kam se v případě kyberšikany obrátit •žáci budou vědět jak případnou situaci řešit • žáci by měli umět lépe komunikovat a spolupracovat •žáci by se měli umět zamyslet nad svým chováním na sociálních sítích a uvědomit si, zda je jejich chování na sociálních sítích v pořádku Členové projektu •http://www.inspirie.cz/1210-2/ •Předseda: Milan Siegert •Dozorčí rady: Zdeněk Mrázek Alena Ondráčková •Pokladní: Nikola Jedličková •Zapisovatelka: Jana Drabová Plán hry Ukázky karet •Otázky: •Víš co je Happy Slapping? •Víš, jakou formu by mělo mít bezpečné heslo? •Jaký je nejbezpečnější komunikační kanál? •Kazuistika: •Hanka 9 let •Hanka je nadaná malířka a moc ráda si kreslí. Je proto natolik zapálená, že skoro nedělá nic jiného. Její obrázky jsou úspěšné na různých soutěžích. Hanka má silnější postavu a není příliš pohybově nadaná. V poslední době je často nemocná a mamince si stěžuje na bolesti hlavy, břicha a mívá i teploty. Ve třídě podle svých slov nemá kamarády. Holky dělají gymnastiku a posmívají se jí za to, že ona neumí pořádně ani kotoul. •Vyzkoušejte si aktivitu židle a pokuste se vžit do Hanky nebo do jejího okolí. Realizace Reakce a doporučení dětí •„Zajímavá hra.“ •„Byla to zábava.“ •„Něco nového jsme se naučili.“ •„Více políček, kde si můžeme brát kartu.“ •„Více políček, které by nám pomohli nebo ztížili hru, přidá to na akčnosti.“ •„Budeme hrát příště zas, ještě jsme neměli všechny karty.“ • Reakce pedagoga •„Překvapil mě zápal dětí. Dozvěděla jsem se, že se ne všechny děti vyznají v dané problematice. V páté třídě většina není zběhlá ve využívání sociálních sítí. Mnohdy neví jak se pohybovat na internetu. Jak se po něm pohybovat bezpečně. Díky hře se děti dozvěděli nové informace a obohatilo je to. Bylo by třeba více času, jelikož se děti pěkně otevřeli, chtěli o tématech diskutovat, ale nebylo to možné. Během jedné vyučovací hodiny nebylo možné poskytnout dětem dostatečný čas k diskuzi.“ Rozpočet Produkt Částka Tisk karet a laminování karet 100,- Kč Materiál a scan 695,-Kč Kostky a figurky Z vlastních zdrojů – odhad 100,-Kč Krabice 50,-Kč Celkem 945,-Kč Děkujeme za pozornost!