Studenti zpracují seminární práci v podobě třístránkového textu dle normostrany a zasílají ji emailem přednášející do data uvedeného v kurzu. Při tvorbě seminární práce musí vycházet z kazuistiky týkající se oblastí sociálně právní ochrany dětí, jako jsou např.: sociální patologie u dětí i mladistvých, týrané, zneužívané a zanedbávané děti, rozvody, pěstounská péče, osvojení apod. V práci musí být uvedena osobní a rodinná anamnéza, diagnostika, popis případu, prognóza. Při ústní zkoušce studenti aplikují obsah seminární práce do oblasti sociálně právní ochrany dětí a souvisejících oblastí, dále musí prokázat znalost dané problematiky. 1. Na úvod případové studie je vhodné uvést případ krátkou charakteristikou současných obtíží dítěte. Kdy jste se k věci dostali, v jakém je stavu a proč je u Vás. 2. Anamnéza (osobní a rodinná) je základní součástí kazuistiky. Anamnéza znamená vlastně souhrn informací, které nám poskytují různé zdroje ve vztahu k historii daného případu. V anamnéze sledujeme vývoj dítěte v jeho rodinném, případně i školním prostředí, všímáme si vývoje jeho obtíží. Velmi často nacházíme v anamnéze odpověď na otázku po příčinách aktuálních problémů dítěte. 3. Ohrožení (diagnostika) – důvod spolupráce s OSPOD 4. Analýza případu (popis) – zdroje, pozitivní faktory, negativní, jak došlo k tomu, že je potřeba spolupráce s OSPOD, postoj dítěte/dětí, jejich názor, postoj rodičů/pečujících osob, zprávy ze školy, lékaře… 5. Návrhy opatření 6. Další vývoj (prognóza) – pokud byla opatření již realizována 7. Legislativa – zákony, směrnice, nařízení, usnesení (co bylo použito) 8. Zapojené subjekty – Kdo vše byl/mohl být zapojen do řešení případu Výuka je do 18.12.2021 Zkouškové do 12.02.2021