Vývojová psychologie pro sociální pedagogy
Četba 2: Sběratelé známek a co by se stalo, kdyby ve škole učili děti mluvit do 29.11. do 10.00
1. Sledujte videa o vzdělávání dětí - a na základě
a) informací z nich od odborníků (Nováčková, Bottlík)
b) svých zkušeností ze školy
c) znalostí o období školního věku (Piaget, Erikson...)
2. Navrhněte svoji školu takovou, aby vyhovovala potřebám dětí, reálně podporovala a ne blokovala učení a to tak, že
I. volitelně, JEN POKUD SE VÁM CHCE: uveďte, jak škola vypadá a jak je uspořádaná, co se v ní nachází , kdo do ní chodí, jak se jmenuje... (tato část nemusí být... nebo může, pokud Vás to inspiruje pro přemýšlení o části II)
II POVINNĚ - vymyslete minimálně 5 a max. 8 principů, podle kterých se ve ŠKOLE UČÍ - TEDY PRINCIPŮ VÝUKY ve vaší nové ZÁKLADNÍ škole
Příklad. Takového principu: 1. V naší škole nezvoní a doba na práci není omezená 45 minutami. Důvod: 45 minut je nesmyslný čas nastavený Marií Terezií, který neodpovídá fyziologickým potřebám dítěte ani potřebě se do práce ponořit a neskákat uměle z tématu na téma...
Můžete se samozřejmě inspirovat ve stávajících inovativních školách - ale musíte každý princip odůvodnit jeho vhodností pro dítě školního věku.
Rozsah - MAXIMÁLNĚ 1 stránka, tzn. 1800 znaků (klidně jen 1 větší odstavec), vkládejte sem:
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/podzim2021/SOp121/ode/cetba_o_skole_a_uceni/