Prezentované informace vychází z vyhlášky. Doplňte si chybějící informace z dané vyhlášky!
Speciální pedagogika I
Školská poradenská zařízení
Pedagogicko psychologická poradna
- náplň práce definuje novela školského zákona č. 82/2015 Sb. vyhláška č. 72/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- zaměření
- komplexní psychologická, speciálně pedagogická a sociální diagnostika
- cíl
- diagnostika a reedukace poruch učení, chování,
- dalších problémů ve vývoji osobnosti, výchově a vzdělávání,
- individuálních předpokladů pro profesní orientaci
- činnosti
- ambulantní na pracovišti
- návštěvami ve školách a školských zařízeních
- pracovníci
- psycholog
- speciální pedagog
- sociální pracovník
- metodik prevence v PPP
- zpracovává podklady pro
- rozhodnutí orgánů státní zprávy k zařazení do příslušných škol a školských zařízení
- odklad školní docházky
- doporučení k inkluzivnímu vzdělávání
- další aktivity v oblasti poradenské, psychokreativní, terapeutické
- prevence školní neúspěšnosti negativní jevy v sociálním vývoji
- poskytují konzultace
- podíl na plánu aktivit v oblasti prevence
- komplexní nebo zaměřená psychologická a speciálně pedagogická diagnostika
- psychologická a speciálně pedagogická intervence
- informační a metodická činnosti
- příprava podkladů pro vzdělávací opatření, dokumentace
Speciálně pedagogické centrum
- náplň práce
- definuje školský zákon č. 561/2004 Sb.
- vyhláška č. 72/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- zaměření
- poradenská činnost pro děti a žáky s jedním typem postižení,
- případně se souběžným postižením více vadami, kde dominuje typ postižení, pro které bylo SPC zřízeno
- pracovníci
- psycholog
- speciální pedagog
- sociální pracovnice
- činnosti
- ambulantní na pracovišti
- návštěvami ve školách a školských zařízeních, případně v rodinách
- řeší situace spojené s výchovou a postižením
- služby
- dětem / žákům podle § 16 odst. 9 šk. zákona
- od nejranějšího věku
- do doby ukončení povinné školní docházky
- po dobu studia na SŠ
- a podle potřeby i pro jedince v období rané dospělosti
- jejich rodičům
- pedagogickým pracovníkům
- dětem / žákům podle § 16 odst. 9 šk. zákona
- těžiště služeb je systematická speciálně pedagogická psychologická a psychoterapeutická práce
- komplexní charakter
Standardní činnosti společné
Standardní činnosti speciální
- Centrum poskytující služby žákům s vadami řeči
- Centrum poskytující služby žákům se zrakovým postižením
- Centrum poskytující služby žákům se sluchovým postižením
- Centrum poskytující služby žákům s tělesným postižením
- Centrum poskytující služby žákům s mentálním postižením
- Centrum poskytující služby žákům s poruchami autistického spektra (PAS)
- Centrum poskytující služby žákům hluchoslepým
- Centrum poskytující služby žákům s více vadami
Úkol: přečti si vyhlášku č. 72/2005 Sb. v jejím posledním znění